Napközben is folyton álmos vagy? Ez az 5 leggyakoribb oka

Írta: ,

Állandóan ásítozol és nem fog az agyad? Ne fogd a hétfői napra, esetleg az unalmas munkára! A hosszú időn keresztül fennálló napközbeni álmosság egy tünet, ami azt súgja, hogy valamin változtatnod kell az életmódoddal kapcsolatban – de akár kezelésre is szorulhatsz.

Alváshiány Kép forrása: theyallhateus.com

Muszáj a legnyilvánvalóbb okkal kezdenünk a sort, hiszen elvileg hiába tudja mindenki, a napközbeni álmosságért többnyire ennek a számlájára írható.

Ha nem pihensz eleget, romlik a koncentrációs képességed, sőt az általános egészségi állapotod is.

A Diabetologia című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint már az negatívan hat az anyagcserédre, ha csupán négy órácskát pihensz három egymást követő éjjel.

Ettől ugyanis megnő a gyulladást jelző fehérje aránya a vérben, továbbá az inzulin nevű hormon nehezebben tartja kordában a vércukorszinted.

Az alváshiány hátterében gyakran a kék fényt árasztó digitális kijelzők lefekvés előtti használata áll, továbbá a viszonylag állandó napirend hiánya.

Ne feledd: akár gyógynövények – például a macskagyökér, a komló és a citromfű – is segíthetnek a megoldásban.


Ismered őket? Természetes módszerek álmatlanság ellen


 

Tápanyaghiány Kép forrása: nordstrom.com

Ha túl keveset eszel, értelemszerűen csökken az energiaszinted. Az éhezés azonban nemcsak mennyiségi, hanem minőségi is lehet.

Előfordulhat, hogy az adagok méretét tekintve minden étkezésnél jóllaksz, mégsem viszed be a szervezetedbe a legszükségesebb vitaminokat és ásványi anyagokat.

A kiegyensúlyozott táplálkozás pedig abban is segítene, hogy a vércukorszinted az egész nap során megfelelő legyen – annak hirtelen zuhanásakor jelentkezik ugyanis éhséggel kombinált álmosságérzet.

Ennek megelőzésére célszerű naponta többször is összetett szénhidrátot majszolnod fehérjével, például tojást és teljes kiőrlésű pirítóst, némi zöldség kíséretében.

Abban a kérdésben, hogy este hány óráig kényelmes enned, hallgass a tested jelzéseire, hiszen az egyéni igények eltérnek.