Napközben is folyamatosan álmos vagy? Az 5 leggyakoribb oka

Sándor Alexandra
Írta: ,
Napközben is folyamatosan álmos vagy? Az 5 leggyakoribb oka

Állandóan ásítozol és nem fog az agyad? Ne fogd a hétfői napra, esetleg az unalmas munkára! A hosszú időn keresztül fennálló napközbeni álmosság egy tünet, ami azt súgja, hogy valamin változtatnod kell az életmódoddal kapcsolatban – de akár kezelésre is szorulhatsz.

Vérszegénység Kép forrása: forums.thefashionspot.com

A vérszegénység világszerte vezető oknak számít a nőknél, ami a napközbeni álmossággal járó krónikus fáradtságot illeti.

Mi azért vagyunk hajlamosabbak erre a betegségre, mert a menstruációs vér rendszeres távozása vashiányt eredményezhet.

Alacsony vasszint esetén pedig csökken a vörösvérsejtek oxigénszállító képessége, így a létfontosságú szerveid nem jutnak elegendő munícióhoz az anyagcsere-folyamatok elvégzésére.

Amennyiben gyanítod, hogy vérszegénységgel küzdesz, látogass el a háziorvosodhoz, hiszen egy egyszerű vérvétel gyors választ ad a kérdésre!

A kezelés vastartalmú étrend-kiegészítőkkel, vasban gazdag ételek fogyasztásával és szükség esetén életmódváltással történik.

Tápanyaghiány Kép forrása: nordstrom.com

Ha túl keveset eszel, értelemszerűen csökken az energiaszinted. Az éhezés azonban nemcsak mennyiségi, hanem minőségi is lehet.

Előfordulhat, hogy az adagok méretét tekintve minden étkezésnél jóllaksz, mégsem viszed be a szervezetedbe a legszükségesebb vitaminokat és ásványi anyagokat.

A kiegyensúlyozott táplálkozás pedig abban is segítene, hogy a vércukorszinted az egész nap során megfelelő legyen – annak hirtelen zuhanásakor jelentkezik ugyanis éhséggel kombinált álmosságérzet.

Ennek megelőzésére célszerű naponta többször is összetett szénhidrátot majszolnod fehérjével, például tojást és teljes kiőrlésű pirítóst, némi zöldség kíséretében.

Abban a kérdésben, hogy este hány óráig kényelmes enned, hallgass a tested jelzéseire, hiszen az egyéni igények eltérnek.