Nem tudsz aludni? 5 meglepő ok az álmatlanság hátterében

Írta: ,

Az alváshiány komoly egészségügyi kockázatot jelent, ezt a tényt azonban csak kevesen ismerik fel életük során. Azzal, hogy nem fordítunk kellő időt az éjszakai pihenésre, nem csupán a munkabeli teljesítményünket szabotáljuk, de egyúttal fizikai és mentális jólétünket is veszélyeztetjük. Íme néhány, elsőre ártalmatlannak tűnő dolog, amely álmatlansághoz vezethet!

Túl meleg a párnád

Azzal, hogy a fejedet hűvösebb párnán pihenteted, csökkentheted a testhőmérsékletedet is, így sokkal gyorsabban álomba zuhanhatsz.

A Pittsburgh Egyetem tanulmánya szerint azoknak az álmatlanságtól szenvedő betegeknek, akik speciális hűsítő sapkát viseltek lefekvéskor, mindössze 13 percre volt szükségük ahhoz, hogy elaludjanak. A kutatók szerint az agy lehűtése lelassítja az anyagcserét is, és elősegíti a pihenést, valamint a nyugalmi állapotot.

Ha álmatlanságtól szenvedsz, te is kipróbálhatod ezt a módszert. Rakd be a párnádat néhány percre a hűtőbe vagy a fagyasztóba, amíg alváshoz készülődsz, és figyeld meg, milyen hatást vált ki benned!

Éhesen fekszel le Kép forrása: preciouslyme.com

Általános szabály, hogy alvás előtt sose tömd degeszre magad, ugyanakkor az sem a legjobb megoldás, ha éhesen fekszel le. Ha üres gyomorral térsz nyugovóra, az megzavarhatja az éjszakai pihenésedet.

Kutatások szerint, akik éhesen fekszenek le vagy épp diétáznak, sokkal gyakrabban ébrednek fel az este folyamán, mint azok, akik ügyelnek a rendszeres és kielégítő táplálkozásra. A legjobb megoldást a magas fehérje tartalmú nassolnivaló jelentheti, ez ugyanis jobban eltelít, mint a szénhidrátok vagy a zsírok, és biztosítja, hogy ne kelljen éjszaka a korgó gyomrodat hallgatnod.

Lefekvés előtt egyél egy kis sajtot, esetleg kemény tojást, meglátod, nyugodtabbak lesznek az álmaid is!