Elárulunk 4 trükköt, ahogyan az alvásszakértők legyőzik az álmatlanságot

Nagy Niki
Írta: ,

Ha valaki, akkor ők biztosan értenek hozzá, hogyan kell pihentetően aludni – ez viszont nem jelenti azt, hogy nem küzdenek néha álmatlan éjszakákkal. Mindenkinek vannak olyan időszakai, amikor nehezebben megy az alvás, és mindenkinek más tippek és trükkök jönnek be ennek orvoslására. Ha te is ilyen cipőben jársz, és kétségbeesetten szeretnéd végre kipihenni magad, akkor fogadd meg a tanácsaikat – végülis tuti, hogy tudják, miről beszélnek.

Koncentrálj arra, hogy ellazítod az izmaidat!

Gyakran azért nem jön álom a szemedre, mert az izmaid még „pörögnek” – ha arra koncentrálsz, ahogy lépésről lépésre ellazítod őket, nemcsak a testedet, de a lelkedet is egy kicsit lenyugtatod. Manapság már nagyon kevés alkalommal figyelünk kizárólag befelé, mindig valami eltereli a figyelmünket, és nem tudunk szó szerint semmit sem csinálni – ez a technika tulajdonképpen ehhez segít hozzá bennünket.

Feküdj le az ágyra, és a fejed búbjától vagy a talpadtól egyenként lazítsd el a testrészeidet, és közben hagyd, hogy az agyad is relaxáljon!

Egyél és igyál valami nyugtató hatásút lefekvés előtt!

Mostanában nagyon divatos lett a glicin nevű táplálékkiegészítő, ami egy forró kakaóba vagy egy jó teába keverve hozzásegít az elalváshoz. De nem kell speciálisan erre a célra készített dolgokat venned – ha görög joghurt vagy mandulatej alapú smoothie-t csinálsz, már az is sokat segíthet, ezekben ugyanis alvást segítő összetevők vannak.