Akupresszúrás pont a homlokon, amitől elálmosodsz? 5 tipp, amitől garantáltan gyorsan elalszol

Írta: ,

Te is rendszeresen álmatlanul forgolódsz éjszakánként? Folyamatosan a napi teendőiden agyalsz és képtelen vagy egy pihentetőt aludni? Valószínűleg, már azt sem tudod mikor ébredtél utoljára kipihenten. Mai írásunkban mutatunk neked öt szuper tippet, amik bizonyítottan segítenek rövid időn belül elaludni.

Egy kis jóga Kép forrása: vidyaliving.com

1/5 Egy kis jóga

A jógáról tudvalevő, hogy az élet kvázi minden területén a segítségedre lehet, éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy az elalvás kapcsán is bátran segítségül hívhatod.

De hogy mit is kell tenned? Először is feküdj a bal oldaladra, majd az egyik kezeddel zárd el a jobb orrnyílásod, ezután pedig kezdj el lassú tempóban, de mélyeket lélegezni.

Ez a trükk természetes módon stabilizálja majd a vérnyomásod, ami ezzel egyenesen arányosan oldja a napi stresszt, ennek hatására pedig szinte biztos, hogy hamarosan mély álomba merülsz majd.

 

Készíts listát! Kép forrása: unsplash.com

2/5 Készíts listát!

A listák rendre visszatérnek, de hidd el, hogy több értelme van, mint gondolnád.

Szakértői vélemények szerint ugyanis azért nem tudunk esténként elaludni vagy nyugodtan aludni, mert folyamatosan a másnapi teendőinken kattog az agyunk, illetve azon parázunk, hogy valamit biztosan el fogunk felejteni.

Éppen ezért tanácsos lehet az este folyamán, mielőtt lefeküdnél listát készítened a másnapi teendőidről, így pedig egész biztosan nem kell azon görcsölnöd, hogy kiment valami a fejedből

Egy kis kényeztetés Kép forrása: unsplash.com

3/5 Egy kis kényeztetés

Ha mindenképpen az a célod, hogy minél előbb szundi üzemmódba tudj kapcsolni, akkor érdemes lehet lefekvés előtt meginnod egy csésze langyos tejet, amit akár megbolondíthatsz egy kis fahéjjal is. Valódi relax élmény hidd el.

Ha pedig még inkább fokoznád az élvezeteket és biztosra is akarsz menni, akkor csepegtess, a kispárnádra a kedvenc illóolajadból majd állíts be valamilyen kellemes relaxáló zenét.

Azonban figyelj arra, hogy a dallamok ne legyenek túl hangosak, illetve ne legyen a playlist hosszabb másfél-két óránál, ugyanis a kevésbé mély alvás fázisban akár meg is zavarhatja az álmodat.

 

Engedd szabadjára a fantáziád! Kép forrása: unsplash.com

4/5 Engedd szabadjára a fantáziád!

Ha folyamatosan a napi dolgaidon rágódsz, akkor biztos, hogy sokkal nehezebben fog menni az elalvás is.

Ezért érdemes lehet egy kicsit szabadjára engedned a fantáziád: képzeld azt, hogy egy olyan helyen jársz, ahol végre igazán szabadnak és önfeledtnek érezheted magad.

Legyen ez akár egy tengerpart vagy a nappalid kényelme, a lényeg, hogy próbáld meg kizárni a külvilágot, a napi gondokat és kizárólag a pozitív élményekre összpontosíts.

Meglátod, ezzel a trükkel hamar álomba ringatod majd magad.

Te tudod mik a csodapontok? Kép forrása: unsplash.com

5/5 Te tudod mik a csodapontok?

Ez az egyik legjobb trükk és direkt hagytuk a végére. Ha ugyanis a fentiek nem váltak volna be, akkor végső esetben bevetheted a csodapontokat is.

Helyezd az hüvelykujjad a szemöldököd közti pontra és fektesd hosszában az orrod tetején. Tudjuk, érdekes hangzik, de csak csináld bátran! Igyekezz húsz másodpercig nyomást gyakorolni erre a pontra, majd ismételd meg ezt három-négy alkalommal.

Szakértők szerint ez a trükk akár három perc alatt képes álmot hozni a szemeidre.

Ugye milyen nagyszerűen hangzik?