A túl sok alvás ártalmas lehet

Írta: ,

Nem csak a kevés alvás árthat az egészségnek. Az is hajlamosabbá válhat a krónikus megbetegedésre, aki túl sokat alszik. Miért? Erről szól cikkünk.

Az alvásigény

Mindenkinek más az alvásigénye. Elsősorban genetikailag meghatározott. Függ az életmódtól, a kortól, az egészségi állapottól is.

Egyesek már öt óra alvás után frissen ugranak ki az ágyból, másoknak 8 óra hossza sem elég.

Az igazi jó, pihentető alvás egyik feltétele, hogy este 10 és 12 óra között feküdjünk le, mert az éjszakának ebben a szakaszában tartós delta szintű tudatállapotban lehetünk, és ez a tudatszint regenerálja legjobban az elmét.


Sziesztázz! Így hat a szervezetedre a délutáni alvás


Az alvás minőségét az is javítja, ha lehetőségünk van átaludni az éjszakát.

Depresszióra hajlamosít

A hosszabb alvási időtartam hatására növekszik a depresszióra való hajlam. 8 óránál több alvás előhozza a jellegzetes tüneteket.

Ezt felnőtt ikerpároknál végzett kísérletek is igazolták: az egyik testvér éppen eleget, a másik az igényeihez képest többet aludt.

Aki sokat aludt, kábult, lassúbb és melankolikusabb lett, mint a társa. Az ilyen állapot depressziót válthat ki, ha állandósul.