A munkahelyeden mindig ülnöd kell? Akkor a gluteális amnézia tüneteit érezheted

Írta: ,

Sokan vannak rákényszerülve arra, hogy egyhuzamban napi 8, sőt, néha akár 12 órán keresztül üljenek a munkahelyükön. Ilyenkor a mozgás legtöbbször a hazautazásban merül ki, vagy esetleg abban, hogy néha kijárunk a mosdóba. A túl sok ülésnek viszont elég nagy hátrányai lehetnek, amelyekről érdemes mindenkinek képben lennie!

Az ülés idegesítő mellékhatásai Kép forrása: stocksy.com

1/5 Az ülés idegesítő mellékhatásai

Ha gyakran kell egy helyben ülnöd, valószínűleg megtapasztaltad már, hogy idővel elkerülhetetlenül megjelennek a fizikai fájdalmak.

A derekad itt-ott sajogni kezd, a vállaidban is kellemetlen érzések jelennek meg, és ezek eleinte szűnni sem akarnak, hiába próbálkozol a masszázzsal.

És ha ez még nem lenne elég, a napi nyolc óra üldögélésnek köszönhetően egy egészen más tünet is bekopogtat az ajtódon. Ez pedig a gluteális amnézia, ami a fenekedet veszélyezteti.

Mi is ez pontosan? Kép forrása: chloeandisabel.com

2/5 Mi is ez pontosan?

A gluteális amnéziára leginkább azok az emberek veszélyeztetettek, akiknek szinte alig van lehetőségük felállni a helyükről.

Ebben az esetben a gerinc és a térdek inai végzik el azokat a mozgással kapcsolatos munkákat, amelyeket egyébként a farizomnak kellene, így kialakul a gluteális amnézia.

Ez úgy néz ki, hogy amikor sokat ülsz egy helyben, a csípőhajlító izmaid összehúzódnak, míg a farizmod ezzel fordított arányosságban megnyúlik. Vagyis, elfelejti, hogy mi az eredeti funkciója.

A hosszú távú következmény Kép forrása: stocksy.com

3/5 A hosszú távú következmény

Ha erre néha kerül sor, az még nem a világ vége ez.

A gond ott kezdődik, ha ez újra és újra megtörténik, mert egy idő után a fenekedben lévő izmok elveszítik érzékenységüket, és nem tudod befeszíteni őket, ha szükséged lenne rájuk.

Ez pedig nem csak azért problémás, mert a popsid kevésbé lesz feszes a fürdőruhádban. Amikor ezek az izmok már nem képesek elég erőt kifejteni, a környező területekre sokkal nagyobb nyomás nehezedik.

Ez hosszú távon fizikai problémákhoz vezethet, amelyeket nehezebb kezelni, mint megelőzni.

Neked is van? Kép forrása: theglitterguide.com

4/5 Neked is van?

A gluteális amnézia egyik jele, ha a feneked gyakran tűnik érzéketlennek, elzsibbad, vagy kisebb görcsöket tapasztalsz.

Ebben az esetben érdemes elkezdened némi testedzést, hogy átmozgasd az izmokat.

Nem megerőltető, mégis jó ötlet, ha esténként háton fekve elvégezhető csípőtolást csinálsz.

Ezáltal ugyanis a testedet emlékeztetni tudod arra, hogy a farizmoknak milyen feladataik lennének. Ehhez csak feküdj hanyatt, a két térdedet hajlítsd be, majd nyomd fel a csípődet és a fenekedet a magasba.

Akár így kitarthatod néhány percig, vagy folyamatosan, fel-le mozgathatod őket, hiszen mindkettő hasonló hatást fejt ki.

Tehetsz többet is érte! Kép forrása: hm.com

5/5 Tehetsz többet is érte!

Persze ez a kis edzés csak a minimum ahhoz, hogy a farizmod ne kezdjen el felejteni.

Valójában a legjobb, ha többféle mozgásformát is ötvözöl, hogy ne csak szinten tartsd, hanem erősítsd is ezt a testrészedet.

Végezz minél gyakrabban nyújtásokat, és ne feledkezz meg a guggolásról se!

A személyi edzők nem véletlenül javasolják, hogy ezeket súlyzóval végezd, hiszen így nem csak feszesebb, de kerekebb is lehet a feneked. Ez pedig a nyári strandszezonban különösen jól jön!