A kiszáradás 5 jele: vedd észre a bajt!

Írta: ,

Azt mondják, ha szomjúságot érzel, az már régen rossz – annyi folyadékot kellene innunk, hogy sose érjük el ezt az állapotot. A nyári melegben mégis hasznos, ha felismered a kiszáradás lehetséges jeleit, akár magadon, akár másokon a környezetedben.

Fejfájás Kép forrása: cuded.com

1/5 Fejfájás

A folyadékhiány következtében a vér besűrűsödik, nehezebben kering, a vérnyomás megemelkedhet, ez pedig fejfájáshoz, nyomottsághoz, szédüléshez vezethet.

Ha korábban is tapasztaltad már, hogy nyaranta vagy nagy melegben hajlamosabb vagy a fejfájásra, akkor érdemes lehet változtatni a folyadékbeviteli szokásaidon!

Plusz néhány pohár víz biztosan nem fog ártani, és talán a fejfájásod is elmúlik tőle.

Rossz lehelet

2/5 Rossz lehelet

Nem véletlenül termel a szervezeted akkor is nyálat, amikor éppen eszedbe sem jut enni: az emberi nyál antibaktériumokat tartalmaz, amik segítenek fenntartani a száj higiéniáját.

Ha azonban nem pótolod megfelelően a folyadékot, akkor a szervezeted nem termel elég nyálat, ami a baktériumok elszaporodásához vezet a szájban, ennek pedig egyik jele a kellemetlen lehelet.

Lehet, hogy a megoldás nem egy mentolos rágó, hanem egy kicsit több víz elfogyasztása.

Éhségérzet

3/5 Éhségérzet

Ha testednek folyadékra van szüksége, akkor azt jelezni is fogja, de a kiszáradás egyik gyakori oka az is lehet, hogy nem vagyunk képesek felismerni ezt az érzést.

A szomjúságot meglepően sokan keverik össze az éhségérzettel, különösen az édesség utáni vággyal.

Ennek oka, hogy víz nélkül kisebb hatékonysággal működnek azok a szervek, amelyek a cukor lebontásáért és energiává alakításáért dolgoznak, és valóban azt érezheted, hogy extra adagra van szükséged belőle – valójában azonban a cukor már a szervezetedben van, csak folyadékra van szükséged, hogy hasznosítani is tudd.

Izomgörcsök Kép forrása: 500px.com, @Kalynsky

4/5 Izomgörcsök

A melegben gyakoribbak az izomgörcsök, de ha nem figyelsz a megfelelő folyadékbevitelre, akkor az is fájdalmas csomókhoz vezethet.

Legyen mindig kéznél víz, és akkor is pótold a folyadékot, ha éppen nem végzel testmozgást, plusz magnéziumot is érdemes szedni, hogy elkerüld a görcsöket.

Ha a tünetek emellett is, vagy napi rendszerességgel jelentkeznek, akkor érdemes felkeresni egy orvost, hogy kiderítsétek, nem valami más áll-e a háttérben.

Száraz bőr Kép forrása: 500px.com, @majatopcagic

5/5 Száraz bőr

A száraz, feszülő bőr általánosságban is a kiszáradás jele lehet, de az alábbi trükkel is ellenőrizheted, hogy kellőképpen hidratált vagy-e: nyisd ki az egyik tenyeredet, és a másik kezeddel csípd össze a bőrt a kézfejeden, majd engedd el.

A bőrödnek egy-két másodpercen belül vissza kell ugrania az eredeti állapotába, és rásimulnia a kézfejedre.

Ha ez nem történik meg, a bőr ráncos marad vagy csak lassan nyeri vissza az eredeti formáját, akkor az szintén azt jelzi, hogy több folyadékra van szükséged.