A jóga és a méregtelenítés – Légzőgyakorlatok és jógapózok a testi tisztulásért

Írta: ,

A stressz, a kialvatlanság, a mozgáshiány, a helytelen táplálkozás és az érzelmi konfliktusok mind elősegítik a méreganyagok termelődését és lerakódását a szervezetünkben, ami hosszú távon súlyos betegségek kialakulásához vezethet. Érdemes törekedni a megelőzésre is, de nyilván teljesen kiiktatni ezeket a hatásokat képtelenség. A légzőgyakorlatok és az irányított ászanázás (jógapózok gyakorlása) útján azonban segíthetünk a testi-lelki méregtelenítési és tisztulási folyamatok erősítésében.

Az emberi test egészsége a sejtek és szövetek jó állapotán múlik.

A szövetek akkor egészségesek, ha:

a) a sejtek, szövetek táplálékfelvétele hibátlan és akadálytalan, a belső elválasztású (endokrin) mirigyek pedig tökéletesen működnek;

b) a salakanyagok (szén-dioxid, húgysav, vizelet, bélsár, verejték) könnyen, gyorsan és alaposan eltávoznak a szervezetből;

c) az idegi összeköttetések hibátlanul működnek.

Forrás: Selvarajan Yesudian és Haich Erzsébet: Sport és jóga.

Az ászanák hatást fejtenek ki az emésztőszervekre, az endokrin mirigyekre és a kiválasztó szervrendszerre, ráadásul a testtartások nemcsak külső masszázst adnak a szerveknek, hanem belülről is tornáztatják azokat. A rekeszizom erősítésével és a tüdőkapacitás növelésével a hasűri szerveinket is „el tudjuk érni”. Ide tartozik a máj, a vesék és az emésztőszervrendszer is.

És most nézzünk három kiváló rekeszizom-erősítő és tüdőkapacitást-növelő légzőgyakorlatot a kedvező méregtelenítési folyamatok elérésére!
(Folytatás a következő oldalon)