8 házi praktika, ami segít halványítani a visszereken

Szirák Viki
Írta: ,
8 házi praktika, ami segít halványítani a visszereken

Kép forrása: unsplash

Az emberek jelentős része küzd a visszerekkel, akár már 20-30 éves korban is. Maga a probléma akkor alakul ki, amikor a széndioxiddal dúsított vér elszállításáért felelős erek nem működnek megfelelően, felduzzadnak, kitágulnak, és a feladataikat sem látják el hatékonyan. Ha te is hasonló gondokkal küzdesz, az alábbi házi praktikákat feltétlenül ki kell próbálnod magadon!

Először is tisztázzuk, a visszér betegségnek több fajtája is létezik. A pókhálós változat az, amikor több apró, rózsaszínes, akár elszórtan elhelyezkedő visszér jelenik meg a lábaidon, combjaidon.

Ennél némileg erőteljesebbek a seprűvénák, amelyek már inkább pirosas színűek, és egy vastagabb vénából erednek ki. Egyébként ennél nem ritka, hogy akár az arcodon (leginkább az orron) is kialakuljon.

Ezzel szemben a retikuláris vénatágulatok akár 4 mm-es vastagságúak is lehetnek, általában kék színűek, és nagyobb gondot jelentenek a két korábbi változatnál.

De tény, hogy a legnagyobb problémát a főtörzsi visszér okozza. Ez már feltűnően kiemelkedik a bőrből, több mm vastagságú is lehet, kidagad a bőrből, és olyan panaszokat okoz, mint a végtagok fáradékonysága, duzzanatok, és feszítő érzés.

A visszérre minél előbb figyelmet kell fordítani, hiszen a tünetek súlyosbodhatnak. Az otthoni praktikákat akár már a legkevésbé feltűnő visszérprobléma esetén is alkalmazhatod!

Általában a hibás életmódunk vezet a visszerek kialakulásához, azaz például a dohányzás, a nem megfelelő étkezés és a mozgás hiánya. Ezért első körben itt kell kezdeni a változást!

Az állandó mozgás segíti a megfelelő véráramlást a lábakban, csökkenti a tüneteket, az újabb sérült, duzzadt erek kialakulását, és még a vérnyomásodra is pozitív hatással bír – ez pedig szintén nagy szerepet játszik a visszérbetegség kialakulásában.

Jó ötlet, ha megpróbálsz aktívabban élni: például napi 30-40 perc sétának rengeteg szuper hatása van a testedre, de érdemes elkezdeni biciklizni (akár szobabiciklin) vagy adhatsz esélyt a jógának is.

Ezek egyike sem extrém módon megerőltető, de mégis átmozgatják a lábaidat!

Fókuszban

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

3 óriási tévhit a hurutos köhögéssel kapcsolatban

Okos tetőablak: együtt a kényelem és a funkció