7 szuperkaja, amivel megelőzheted a megfázást

Írta: ,

A kollégád egész nap köhög melletted, csak nem öltöztél fel elég melegen bulizáskor és félsz, hogy órákon belül kitör rajtad a nátha? Szépen rejtsd el a mai menüdben (és a következő napokban) ezeket az ételeket, hogy kicsit tuningold az immunrendszered!

Fűszerek

Rengeteg immunerősítő fűszer és gyógynövény létezik, amit variálhatsz egész télen.

Egy kis gyömbért szinte mindenbe tehetsz, főzz hetente egyszer indiai ételt kurkumával, csilivel, sok fokhagymával. Másnap olasz tésztát rengeteg friss bazsalikommal, lila hagymával. Aztán zsályás sültet, amihez olyan köretet adsz, amiben többféle zöld zöldség is van.

És ne feledd, ha túl fűszeresre sikerült, ajánlunk a rágónál egy jobb megoldást: rágcsálj egy kis petrezselymet (gazdag C-vitaminban), majd szopogass gyömbéres vagy gyógynövényes cukorkát!

Kék áfonya

Ilyenkor persze nem könnyű hozzájutni a friss bogyókhoz, de a fagyasztott gyümölcsnek ugyanolyan magas a tápanyagtartalma, mint a frissnek.

A kék áfonya ráadásul már kis mennyiségben is rengeteg C-vitamint tartalmaz, de összességében igaz a bordós, lilás zöldségekre és gyümölcsökre, hogy bennük a legtöbb az antioxidáns.

Szóval ha csak szedret, szilvát vagy meggyet találsz a fagyasztóban, azokat is érdemes bevetned!