7 gyakori tévhit a cukorbetegek diétájával kapcsolatban

Sándor Alexandra
Írta: ,
7 gyakori tévhit a cukorbetegek diétájával kapcsolatban

Örökre búcsút kell inteni a desszertnek? Tilos nassolni, s csak a szénhidrát számít? Összegyűjtöttük a legelterjedtebb tévhiteket a diabéteszes étrenddel kapcsolatban, hogy jól megcáfoljuk őket!

„A szénhidrát a legfontosabb a cukorbetegek étrendjében!”

Csacsiság ilyet kijelenteni, hogy az egyik tápanyagtípus fontosabb a másiknál. Tény, hogy figyelni kell a bevitt szénhidrát mennyiségét, ám a fehérje és a zsírok mellett a rostok kiemelten lényegesek.

Utóbbiak ugyanis a teltségérzet garantálása mellett a vércukorszint kiegyenlítődéséhez, illetve a jobb felszívódáshoz is hozzájárulnak. Érdemes minél több rost fogyasztására törekedni a cukorbetegeknek – és mindenki másnak is.
„Hagyj ki egy étkezést, az jót tesz a cukrodnak!”

Habár ésszerűnek tűnhet az elképzelés, hogy a táplálékmegvonással „magától” csökken a vércukorszint, az emberi szervezet valójában nem így működik. 

Rendszeres, lehetőleg legalább négyóránkénti utánpótlásra van szükség ahhoz, hogy az inzulinháztartás megfelelő teljesítményt nyújtson a szénhidrátok lebontásához. Az étkezés kihagyása diabéteszesek számára szigorúan tilos, de másoknak sem hasznos!

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba