6 étkezési és lelki ok, ha az emésztés nincs rendben

Írta: ,

Amikor az emésztés, a táplálék feldolgozása nehézséget jelent, legtöbbször rossz táplálkozási szokások és lelki gondok vannak a háttérben. Az egészségtelen szokások lassítják, esetleg lehetetlenné teszik a fogyást, rossz hangulatot és betegségeket okozhatnak. A betegségek elkerülése és megszüntetése, valamint a fogyás érdekében összegyűjtöttük, hogy milyen életmódbeli szokások felelősek akkor, ha az emésztés nincs rendben.

Túl sok kalória

A szükségletedet meghaladóan étkezel, a kelleténél több kalóriát juttatsz be a szervezetedbe.

Az enni akarást kiválthatja valamilyen lelkiállapot (szorongás, szeretethiány, bizonytalanságérzet, elégedetlenség). Ilyenkor főleg édességből eszel többet.

A gyorséttermek új szokást teremtettek: a túl gyorsan evést. Sokan nem nyugodtan és élvezettel, hanem türelmetlenül ülnek le az asztalhoz, ha egyáltalán leülnek, és kapkodva esznek.

Alapos rágás nélkül, túl hamar nyelik le az ételt, mielőtt jelentkezne a jóllakottság érzése. A gyors étkezésnek az a következménye, hogy a kellemes teltségérzetet túllépve későn jössz rá, hogy egy ültő helyedben jóval többet ettél a kelleténél.  

Kevés rostanyag

Az 1970-es években egy Burkitt nevű angol sebész hívta fel a figyelmet kutatómunkája eredményeként, hogy az élelmi rostok fontosak a táplálkozásban.

Ajánlatos mindennap növényi rostokat juttatnod a szervezetedbe.

Szerencsére ma már egyre többen ügyelünk erre, így például a gabonaféléket nem finomítottan vesszük magunkhoz, hanem teljes kiőrlésű termékként.

A fehérjék szintén lényegesek, még akár az állati eredetűek (tojás, vaj, sajt, hús) is, de ezek nem tartalmaznak rostokat. A rost az emésztéshez kell.

Hozzájuthatsz úgy is, ha az említett értékes pékárun kívül olajos magvakat is fogyasztasz (diót, mogyorót, pisztáciát, mandulát, kesudiót).