6 dolog, ami a reggeli fejfájásod hátterében állhat

Írta: ,

A legrosszabb, ami a reggeleddel történhet, ha már alapból fejfájással ébredsz. Nem csak bosszantó, hogy mi történhetett éjszaka, hogy így kezded a napot, de persze ha nem múlik el néhány percent belül, akkor az az egész napodat megbélyegzi majd. Van néhány dolog, ami a reggeli fejfájásod hátterében állhat, amin tudsz segíteni, sőt könnyen meg is előzheted, és van, amiről csak jobb, ha tudsz, így ha kell, segítséghez fordulhatsz. Lássuk a leggyakoribbakat!

Kevés vagy túl sok alvás Kép forrása: bloglovin.com

Mivel a szervezetednek a megfelelő működéshez napi hat-nyolc óra alvás szükséges, így ha egyik éjszaka csak a felét sikerült aludnod, akkor a tested rögtön pániküzemmódba vált, hiszen valami nincs rendben, amit fejfájással jelez neked.

A túlélési ösztönöd beindul, a vérnyomásod magasabb lesz és elkezdesz stresszelni, amire semmi szükséged.

Ugyanez van a túl sok alvás esetén is, hiszen ilyenkor az agyadban lévő serotonin nevű hormon szintje lecsökken, ami erőteljesebb véráramlást okoz az agyad felé, amitől könnyedén megfájdulhat a fejed.

Tipp: Állíts be hétvégén is ébresztőt és ne egy nap alatt próbáld meg behozni a heti lemaradásod, és ha nem bírod, vegyél be egy gyógyszert, de szigorúan csak azután, hogy reggeliztél!

Hormonok Kép forrása: iopop.tumblr.com

A boldogságért felelős hormonok, az endorfinok szintje és termelése a kora reggeli órákban a legalacsonyabb.

Ez közvetetten az agyadba vezető erek minimális szűkületét is okozhatja, amitől hirtelen megfájdulhat a fejed és persze a hangulatod is elromlik.

Sajnos nem lehet tudni, hogy ez valakinél miért okoz fejfájást, valakinél miért nem, de a lényeg, hogy ha te is tapasztaltál már reggeli fejfájást, akkor ez állhat a hátterében.

Tipp: Segíthetsz a dolgon, ha beiktatsz néha egy kis reggeli edzést, hiszen a testmozgás megemeli a tested endorfin szintjét, így a problémát a gyökerénél kezelheted és búcsút mondhatsz ezeknek a bosszantó reggeli fejfájásoknak!