5 trükk, ami gyorsan csillapítja a fájdalmat - Ismerned kell!

Írta: ,

Van, amikor már csak a fájdalomcsillapító segít, de a természet kínálta lehetőségek fölött sem érdemes csak úgy elsiklani. Az alábbi módszerek segíthetnek, ha csak enyhébb fájdalmad van, ha valami miatt nem vehetsz be éppen gyógyszert vagy nincs nálad fájdalomcsillapító. Ha a panaszaid nem enyhülnek, akkor természetesen mindig érdemes tanácsot kérni egy gyógyszerésztől, vagy felkeresni az orvosodat.

Hasfájásra áfonya Kép forrása: tumblr.com

1/5 Hasfájásra áfonya

Az áfonyában található tanin természetes gyulladáscsökkentőként funkcionál, így gyors enyhülést hozhat a fájó gyomornak.

Ha hasfájós vagy vagy rossz az emésztésed, akkor napi egy csésze áfonya segíthet megszüntetni vagy enyhíteni a panaszaidat, ráadásul a gyümölcsben található antioxidánsok a bélflórára is jótékony hatást gyakorolnak, így például ha antibiotikumot szedsz, az áfonya segíthet megakadályozni a puffadással, görcsökkel, rossz emésztéssel járó kellemetlen tüneteket.

Fogfájásra szegfűszeg Kép forrása: casa-simples.tumblr.com

2/5 Fogfájásra szegfűszeg

A fogfájás vagy gyulladt íny okozta fájdalom mind közül talán a legpokolibb tud lenni, és nem érdemes halogatni vele a fogorvos felkeresését. Addig is azonban, amíg orvoshoz jutunk, természetes fájdalomcsillapítóként rágcsálhatunk szegfűszeget.

A módszert már nagyanyáink korában is ismerték, ma azonban már azt is tudjuk, hogy miért csökkennek a panaszok a szegfűszeg elrágcsálása után.

Ennek az oka a fűszerben található eugenol, ami nem csak természetes fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő, de érzéstelenítő hatása is van.

Fejfájásra jóga Kép forrása: teespring.com

3/5 Fejfájásra jóga

A fejfájásnak számos oka lehet, de nagyon sokszor egy izomgörcs, a vér nem megfelelő áramlása vagy akár csak a feszültség, a stressz is fejfájáshoz vezethet.

A jóga során kinyújtóztatod a hát, a váll és a nyak izmait, légzésed lelassul, vérnyomásod csökken, szívverésed megnyugszik, így akár egy kezdődő fejfájást is megszüntethetsz a gyakorlatokkal.

Ráadásul a jóga szinte minden egyéb izom- vagy stressz eredetű fájdalmat megszüntet, legyen szó hátfájásról, derékfájásról vagy a végtagok merevségéről.

4/5 Fekete nadálytő

Ma már a patikákban is szinte mindenhol lehet kapni fekete nadálytőt tartalmazó krémeket, és a népszerűségük nem a véletlennek köszönhető.

Ezek a krémek nagyon sokféle fájdalmat tudnak enyhíteni, de elsősorban zúzódások, törések, sérülések nyomán keletkező kellemetlenségre alkalmazzák őket.

Természetes hatóanyagtartalmuk mellett ezeknek a krémeknek nagy előnye még, hogy helyileg hatnak, vagyis nem kell az egész szervezetedet letompítani azért, mert például a kislábujjad az ágy sarkába ütötted.

A forró fürdő Kép forrása: achica.com

5/5 A forró fürdő

Egy forró fürdő csodákat tud tenni például a görcsös fájdalmakkal, mert javítja a keringést, ellazít, így a fájdalom forrását is megszünteti.

Ha nincs lehetőséged belefeküdni a kádba, akkor vehetsz egyszerűen forró lábfürdőt is, vagy szoríthatsz meleg vizes palackot a hasadra.

A kellemes meleg ráadásul megnyugtat, biztonságos érzetet kelt, ettől pedig otthonosabban, komfortosabban érzed majd magadat.

A jó közérzet pedig máris csökkenti a fájdalomérzetet is: ha kényelemben vagy, kevésbé erőteljesnek éled meg a panaszaidat, és gyorsabban hatnak a természetes vagy gyógyszer alapú fájdalomcsillapítók is.