5 tipp, hogy idén végre tényleg leszokj a dohányzásról

Írta: ,

Hányszor próbáltad eddig letenni a cigarettát? Akár most állsz neki először, akár már sokadjára, most valóban végleg megszabadulhatsz a káros szenvedélytől, ha megfogadod a tanácsainkat.

Csökkentsd fokozatosan a mennyiséget!

Ha egyik napról a másikra próbálsz leszokni, azzal a szervezetedből durva ellenreakciókat válthatsz ki.

A nikotinfüggőség biokémiai szinten hat a testedre, tehát előfordulhat, hogy megadásra kényszerít – hiába példás az eltökéltséged.

A megoldás, hogy a számodra megfelelő mértékben csökkentsd a naponta elszívott cigaretták számát. Valaki rögtön képes a felezésre, míg másoknak muszáj szálanként haladniuk, hogy biztos eredményt érjenek el.

Nem hajt a tatár! Inkább sikerüljön leszoknod egy teljes esztendő alatt, mintsem hogy nagy nehezen kibírd három napig cigi nélkül, aztán pedig ugyanott folytasd, ahol abbahagytad.

Tapasztald ki, milyen tempót érzel ideálisnak!

Jutalmazd meg magad!

A dohányzásról való leszokás hatalmas cél, ami mellé más jutalom talán nem is kell a visszakapott egészségnél.

Az addig vezető út azonban nem könnyű, tehát jól jöhet némi plusz motiváció, ami átlendít a mélypontokon.

Simán kitűzheted például, hogy ha sikerül X szál alá csökkenteni a napi cigifogyasztásod, jár valami extra jutalom.

Ez lehet masszázs, új ruhanemű, kence, könyv – vagy bármi olyasmi, aminek az élvezete nem ejt másik csapdába, illetve nem kelt benned bűntudatot.

Étellel vagy itallal nem a legjobb ötlet megsimogatni a lelkedet, hiszen fennáll az újabb függőség veszélye.

Még akkor is, ha váltig állítod, hogy egy tábla csoki vagy egy pohár bor nem a világ vége…