5 tipp, amivel kívülről-belülről melegen tarthatod magad télen

Írta: ,

A megfelelő öltözet mellett más ötletünk is van arra, hogyan tudod melegen tartani magad a téli hidegben – ráadásul nemcsak testileg, de lelkileg is! A januárnak nem kell feltétlenül arról szólnia, hogy szomorú vagy, mert elmúlt a karácsony, de a tavasz még olyan messze van, úgyhogy hoztunk néhány test- és szívmelengető tippet neked!

Meleg, tartalmas ételek Kép forrása: lecremedelacrumb.com

1/5 Meleg, tartalmas ételek

Télen dobd félre a könnyű salátákat, hiszen a hidegben a testednek szüksége van azokra a tartalmas, vitamindús ételekre, amikkel át tudja vészelni ezt az időszakot.

Ilyenkor nem szabad sanyargatnod magad, érdemes meleg leveseket, tartalmas főzelékeket és vitamindús fogásokat fogyasztanod – hidd el, ezt a tested is meghálálja majd!

Persze az édességet és az egyéb egészségtelen kajákat ilyenkor se vidd túlzásba, inkább arra ügyelj, hogy fogyassz minél többet a téli idénygyümölcsök és -zöldségek közül. Jöhetnek a céklával, birsalmával, retekkel, sütőtökkel vagy téli körtével készített finomságok!

Forralt bor és meleg tea Kép forrása: playfulcooking.com

2/5 Forralt bor és meleg tea

Szerintünk a tea minden évszakban a legjobb ital, főleg, ha mindenféle ízesítés nélkül iszod. Nyáron azért isszuk, mert a melegben a meleg italok – bármilyen hihetetlenül hangzik is – jobban hűtik a tested, télen pedig egyszerűen csak jól esik minden, ami forró.

Ebben az évszakban érdemes kipróbálnod a különböző gyógyteakeverékeket: nekünk a téli kedvencünk citromfűből és cickafarkból készült tea, hiszen ezek a gyógynövények nyugtató hatással vannak a szervezetre.

Tipp: Próbáld ki a gyömbérrel, naranccsal, szegfűszeggel vagy mentával ízesített teákat is! Ha pedig már unod őket, jöhet egy kis forralt bor! Akár vörös, akár fehér, a lényeg, hogy kerüljön bele jó sok fűszer és különböző gyümölcsök – ebből csak jó sülhet ki!

Meleg rétegek

3/5 Meleg rétegek

Amikor hideg van, legszívesebben egész nap otthon lennél egy jó meleg takaró alatt, igaz? Sajnos legtöbbször nincs erre lehetőségünk, így azt tanácsoljuk, ha elindulsz otthonról, öltözz fel rétegesen: így biztos nem fogsz fázni, de ha meleged lesz, akkor könnyen meg tudsz szabadulni egy-két ruhadarabtól. A rétegek egymásra pakolása persze nem azt jelenti, hogy öltözz fel úgy, mint egy hóember, inkább csak arra figyelj, hogy minden réteg legyen természetes anyagú, és egyik se legyen nagyon-nagyon vastag. Íme a mi kedvenc téli összeállításunk!

4/5 Szívmelengető programok

Ahhoz, hogy belülről is fűtsön a meleg, olyan programokat kell csinálnod, amik melengetik a szíved, és jobban érzed magad tőlük.

Bár a január elsőre nem tűnik túl izgalmas hónapnak, hiszen ritkán süt a nap, az éjszakák még mindig nagyon hosszúak, és valószínűleg nem sok kedved van kimozdulni... De hidd el, érdemes körülnézni a városban!

Szedd össze a barátokat, korizzatok egyet, vagy menjetek fel a hegyekbe egy szánkózós programra!

Ha úgy döntenél, hogy mégis inkább otthon maradsz, akkor nézz cuki filmeket, süss egy finom sütit, vagy válogasd át a régi, megunt ruháidat és adományozd el őket a rászorulóknak.

Sportolj! Kép forrása: 500px.com, Jon Muzzarelli

5/5 Sportolj!

Ha semmi sem segít, akkor mozogj egy kicsit! A sport felpörget és a boldogsághormonokat is felszabadítja a testedben, azaz nemcsak, hogy nem fogsz fázni, de még jó kedved is lesz.

Télen is választhatsz néhány kinti sportot, mint a síelés, a futás vagy a korizás, de ha a konditerem mellett döntesz, akkor is ügyelj arra, hogy a heti két edzés legyen meg.

Figyeld meg, hogy mit érzel, amikor elindulsz edzeni, és hogy érzed magad utána.

Bár fizikailag lehet, hogy fáradtabb leszel, viszont benned lesz az a jóleső érzés, hogy mozogtál és tettél az egészségedért!