5 taktika, hogy leszámolj a haspuffadással

Írta: ,

A lapos has és a feszülésmentes farmer egyik legegyszerűbb titka, hogy körültekintő életmódbeli döntésekkel örökre leszámolj a kínzó puffadással. A baj oka, hogy folyadék vagy gáz „kerül csapdába” a pocakodban – tehát a megelőzés a legjobb stratégia.

Cseréld le az édesítőd!

Pont azért használsz mesterséges édesítőszert cukor helyett, hogy kordában tartsd a derékbőségedet?

Látszólag ésszerű lépés, ám ha túl sokat fogyasztasz belőle, esetleg tudtodon kívül érzékeny vagy valamelyik összetevőre, a haspuffadás révén ellenkező hatást érhetsz el vele.

Az összetevőket jelentő, nehezen emészthető vegyületek ugyanis sokáig a tápcsatornában maradnak, ahol az erjedési folyamat révén fokozott gázképződést okozhatnak.

A szorbitol és a xylitol különösen veszélyes ebből a szempontból.

A legjobb, amit tehetsz, hogy más – lehetőleg természetes – alternatívák után nézel.

Enzimek és probiotikumok

A haspuffadás arról árulkodik, hogy valamilyen külső vagy belső tényező hatására felborult a bélflórád egyensúlya.

Súlyos vagy krónikus panaszok esetén mindenképpen fordulj orvoshoz, ám akár már a diagnózis előtt kipróbálhatod, hogy egy probiotikum-kúra miként hat a gondjaidra.

Ha ugyanis jótékony mikroorganizmusokat juttatsz a szervezetedbe, gátat szabsz a gázképződésért felelős bacik túlszaporodásának.

Amennyiben felmerül a gyanú, hogy valamilyen tápanyag-érzékenységed van, szakemberrel egyeztetve akár emésztést segítő enzimek gyógyszeres pótlásába is belefoghatsz.