5 szokás, ami segíthet megelőzni a mellrákot

Zabolai Margit
Írta: ,

Napjaink egyik legrettegettebb betegsége nem válogat, de azért vannak olyan dolgok, amiket megtehetsz, hogy csökkentsd a veszélyes diagnózist. Összeszedtünk néhány fontos mindennapi szokást, amelyek követésével jelentősen csökkentheted az emlőrák rizikófaktorát.

A túlsúly – kiváltképpen a menopauza után – szintén növeli az emlőrák kialakulásának kockázatát, a zsírszövetek miatt ugyanis a test több ösztrogént termelhet, ami pedig összefüggésben áll bizonyos ráktípusok kialakulásával.

A magasabb ösztrogénszint mind a mellrák, mind a méhrák kialakulásának kockázatát növeli, így a súlyod kordában tartása egészségügyi szempontból fontos kérdés lehet.

Sportolj rendszeresen, figyelj a táplálkozásra, ha pedig hormonális okok állnak a háttérben, konzultálj az orvosoddal a lehetőségeidről!

Már napi egy vagy két pohár alkohol rendszeres elfogyasztása is növelheti a mellrák kialakulásának kockázatát – derül ki a Susan G. Komen Breast Cancer Foundation jelentéséből. Korábbi kutatások egyértelmű összefüggést mutattak ki az alkoholfogyasztás és a mellrák kialakulásának kockázata között.

A A British Journal of Cancer adatai szerint a komolyabban ivók körében 1,6-szoros az emlőrák kialakulásának kockázata, a dohányzás pedig közismerten bármilyen ráktípus kialakulásának veszélyét megtöbbszörözi.

Azon nők, akik az első menstruációs ciklusuk előtt kezdtek dohányozni, 61%-kal, míg azok, akik az első ciklusuk után, de legalább 11 évvel az első gyermekük születése előtt kezdtek cigizni, 45%-kal növelik az emlőrák kialakulásának kockázatát.

Így a dohányzás teljes elhagyása és az alkohol visszaszorítása erősen ajánlott, ha csökkenteni akarod a rizikófaktort.

Fókuszban

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz