5 szokás, ami segíthet megelőzni a mellrákot

Zabolai Margit
Írta: ,

Napjaink egyik legrettegettebb betegsége nem válogat, de azért vannak olyan dolgok, amiket megtehetsz, hogy csökkentsd a veszélyes diagnózist. Összeszedtünk néhány fontos mindennapi szokást, amelyek követésével jelentősen csökkentheted az emlőrák rizikófaktorát.

Ha szívesen rágcsálsz zöldségeket, akkor eszedbe se jusson feladni ezt a szokásodat!

Dr. Rachel Beller, dietetikus és a Beller Nutritional Institute alapítója szerint érdemes minél többet fogyasztani a káposztafélék családjába tartozó zöldekből, úgyismint a brokkoli, a kelbimbó, a karfiol vagy a kelkáposzta.

Ezek a zöldségek ugyanis segítenek csökkenteni a mellrák kialakulásának kockázatát, a bennük található phytokemikáliák ugyanis támogatják a testet a rákos sejtek elleni küzdelemben, így a rák leküzdésében és kialakulásának megelőzésében is.

Dr. Beller szerint a rostban gazdag étkezés szintén segíthet csökkenteni a mellrák kialakulásának kockázatát.

„Több tanulmány is arra a következtetésre jutott, hogy azon nők, akik naponta legalább 30 gramm rostot fogyasztanak, 32%-kal kisebb esélyben lesznek mellrákosak” – mondja a szakértő.

A zab, az alma, a répa és a búzakorpa is kiváló rostforrás, ahogyan már a fentebb említett káposztafélék is, így ezeknek mindenképpen érdemes helyet találni az étrendedben.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?