5 mag és csonthéjas, ami betegségek tucatjait előzi meg

Írta: ,

Közkedvelt magok közül válogattunk és hoztunk nektek 3+2-t, melyeket érdemes sűrűn rágcsálnotok.

Tökmag

Mit kell róla tudni? Az Amerikából elterjedt tökmag rengeteg hasznos összetevőt tartalmaz: esszenciális zsírsavakban, fehérjében, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, többek között sok magnézium, mangán, kálium, foszfor, szelén, cink, réz, vas, triptofán, B-vitaminok, E-vitamin, K-vitamin, A-vitamin, D-vitamin van benne, ugyanakkor alacsony a szénhidráttartalma.

Milyen jótékony hatása van? A tökmag segíthet elkerülni a hólyag- és prosztatabetegségek kialakulását, csökkentheti a koleszterin szintet, vértisztító hatása van, segíti az agyműködést, csökkentheti a szabad gyökök káros hatásait, illetve ízületi gyulladás esetén is ajánlott a fogyasztása.

Hogyan fogyasszuk? Magában elrágcsálhatjuk a tökmagot, salátákba is tehetünk bele, őrölve sütéshez is felhasználhatjuk, valamint olaj formájában is többféleképpen alkalmazhatjuk.

Napraforgómag

Mit kell róla tudni? A napraforgómag esszenciális olajakat tartalmaz, vitaminokban és ásványi anyagokban is bővelkedik, többek között rengeteg E-vitamin, B1-vitamin, B9-vitamin (folsav), kalcium, magnézium, kálium, szelén, réz, cink és vas van benne.

Milyen jótékony hatása van? A napraforgómag segíthet elkerülni a szív-és érrendszeri betegségek kialakulását, csökkentheti a koleszterin szintet, illetve a légzőszervek működésére is kedvezően hat.

Hogyan fogyasszuk? Legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a napraforgómagot, de kapható belőle készült tea is, melyet szintén fogyaszthatunk jótékony hatásai miatt.