5 lépés, amit minden futás után meg kéne tenned

Írta: ,

Sokszor tényleg csak annyi időd van a sportolásra, amíg lefutod a szokásos körödet? Ha hagysz magadnak plusz öt percet, csökkentheted a sérülések veszélyét, az ízületi kopást, és hasonlóan rosszul hangzó problémákat. Csak 5 lépés!

Nyújts eleget!

Lehet, hogy nem újdonság számodra, hogy az izmokat, ínakat nyújtani kell, de elég ideig teszed, és minden igénybe vett testrészedet lenyújtod?

Ha pont azért szereted a kocogást, mert teljesen átmozgat, akkor a nyújtásnál is minden “porcikádra” figyelned kell.

Tíz perces stretching lenne az ideális, de ha csak 5 percet szánsz rá, már akkor is wellnesselnek az izmaid.

Haladj lentről felfelé: először a boka, Achilles-ín, vádli. Aztán comb, csípő, belső comb, majd jöhet a hát, a has, a karok és a nyak nyújtása.

Ha eszerint haladsz, biztosan nem hagysz ki semmit!

Plusz energia

Eddig nem ettél rögtön edzés után, mert inkább siettél, hogy lezuhanyozz vagy pihenj egy kicsit?

Ha nem hazafelé veszed az irányt futás után, akkor legyen nálad egy kis protein-utánpótlás.

Lehet az egy aszalt gyümölcsös fehérje snack vagy egy turmix, amivel egyben folyadékot is pótolsz. A szervezetednek fontos, hogy egy kimerítő futás után rögtön újratöltsd a raktárakat.

Az sem utolsó szempont, hogy ha egy-két órán keresztül nem jut kalóriához a szervezeted, akkor éhezni kezd, rád tör a farkaséhség, és dupla annyit eszel majd, mint egy normál étkezésnél.

Ettől hízhatsz is, úgyhogy vesd be inkább a zabszeletet vagy a protein shake-et!