5 kellemetlenség, amivel számolnod kell, ha nem szedsz vitaminokat

Írta: ,

Ahogy rosszabbra fordul az idő, egyre több vitaminra van szüksége a szervezetünknek, amelyek segítenek legyűrni a vírusokat és baktériumokat. Rengeteg negatív következménye lehet, ha nem veszed magadhoz a megfelelő mennyiségű és minőségű adagot, akár természetesen, akár tabletta formájában, és ezek közül a megfázás csak az egyik.

Fáradékonyság Kép forrása: anneofcarversville.com

1/5 Fáradékonyság

A vitaminok egyik fő feladata, hogy ellássák a szervezetedet a megfelelő tápanyagokkal, melyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy megfelelően működjön.

Ha nem eszel eleget és/vagy nem szedsz plusz vitaminokat, fáradékony, levert és kedvetlen leszel, hiszen nincs miből pörögnöd, nincs elég kalória, vitamin és ásványi anyag a szervezetedben. Ha erőtlennek érzed magad és nincs energiád semmire, próbálj meg kicsit több egészséges ételt, zöldséget és gyümölcsöt magadhoz venni, valószínűleg segíteni fog.

Ha nem akarsz többet enni, szedj vitaminokat!

Törékeny csontok Kép forrása: flickr, Camil Tulcan

2/5 Törékeny csontok

Ahhoz, hogy a csontjaink a megfelelő módon fejlődjenek és megerősödjenek, szükséges, hogy elég kalciumot juttassunk a szervezetünkbe.

A legfontosabb az, hogy a fejlődő szervezet megkapja a megfelelő kalciummennyiséget, különben a gyermek csontjai nem fognak rendesen fejlődni, vékonyak lesznek és könnyen törnek.

Az öregedési folyamat és a kalciumhiány pedig könnyen csontritkuláshoz vezethet, ami kéz a kézben jár a rossz tartással, a könnyű csonttöréssel és akár a magasság csökkenésével is.

3/5 Szájhigiénás problémák

Nem is gondolnád, de a vitaminhiány nagyon könnyen okozhat kellemetlen szájszagot, valamint a különböző szájüregi megbetegedéseknek is melegágya lehet. Ha nem veszel magadhoz elég vitamint, a csontokhoz hasonlóan a fogaid állapota sem lesz megfelelő, és megnövekedhet az esélye a fogszuvasodásnak és az ínyproblémák kialakulásának.

A kellemetlen szájszag csupán elhanyagolható következménye ezeknek a betegségeknek – ha belülről nem adod meg a szükséges tápanyagokat a szervezetednek, hiába használsz fehérítő fogkrémet és tömeted a fogaidat, nem mész vele semmire.

Immungyengülés Kép forrása: theonlinegrill.com

4/5 Immungyengülés

A C-vitamin az immunrendszered doppingszere – muszáj eleget fogyasztanod belőle, hogy ne kapj el minden betegséget, ami szembejön.

A téli időszakban nagyon nehéz kizárólag ételek útján hozzájutni a megfelelő mennyiségű C-vitaminhoz, hiszen az ilyenkor kapható gyümölcsökben csupán elhanyagolható mennyiségben van jelen ez a vitamin.

Érdemes ezért extra tablettákat szedni, hogy pótold a hiányt – nem tudod túladagolni magad belőle, mert a felesleges C-vitamin vizelet útján kiürül a szervezetedből.

Húgyúti fertőzések

5/5 Húgyúti fertőzések

Meglehetősen rosszul hangzik, de ha nem viszel be elég antioxidánst a szervezetedbe, sokkal könnyebben kapsz húgyúti fertőzéseket.

A legegyszerűbben vörös áfonya fogyasztásával tudod magadhoz venni a megfelelő antioxidánsokat, de valójában az is jó, ha étrend-kiegészítő formájában szeded be.

Az áfonya nem csak megelőzésre, de kezelésre is alkalmazható, bár a kutatók nincsenek vele teljesen tisztában, pontosan mely antioxidánsok segítenek a fertőzések legyűrésében.

Egy biztos: ha hajlamos vagy az ilyenekre, nem árt, ha felkészülsz, és szedsz egy kis áfonyakivonatot!