5 jel, hogy több magnéziumra van szüksége a szervezetednek

Írta: ,

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, amelyre szervezetünknek szüksége van. Ezt a tényt semmiképp nem szabad félvállról venni, hiszen hiánya akár súlyos betegségeket is okozhat. Érdemes étrend-kiegészítőként szedni és beiktatni az étrendünkbe. A magnéziumban gazdag ételek közé tartozik többek között a spenót, a sóska, a kelkáposzta, az olajos magvak vagy éppen a hüvelyesek. Kíváncsi vagy rá, vajon a Te szervezeted elegendő mennyiséget kap ebből az ásványi anyagból? Ha a következő tünetek valamelyikét észleled magadon, akkor nagy valószínűséggel magnéziumhiányod van!

A magnéziumhiány egyik legismertebb tünete az izomgörcs.

Ha éjszakánként felébredsz, hogy hasító fájdalmat érzel a vádlidban vagy egyszerűen csak elkezd rángatózni valamelyik izmod, akkor itt az ideje, hogy pótold a szervezetednek hiányzó ásványi anyagot.

A magnézium elengedhetetlen az izmok tökéletes működéséhez, és jó, ha tudod, nem csak a sportolóknak van rá szüksége, hanem mindenkinek.

A gyakori fáradékonyság számtalan problémát jelezhet, gyanakodhatunk többek között magnéziumhiányra is. Ha folyton fáradtnak, gyengének érzed magad, sőt időnként nyugtalan és feszült vagy, akkor sürgősen pótold a hiányzó ásványi anyagot!

Gyanús jel lehet továbbá az is, ha nehezen megy a koncentráció, a tanulás, ha nem tudsz rendesen odafigyelni az órán vagy a munkahelyeden, esetleg a memóriád sem tökéletes.

Egyes kutatások szerint az alacsony magnézium-szint hosszú távon összefüggésbe hozható az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór kialakulásával is.