5 jel, hogy cukorfüggő vagy – és 3 tipp, amivel leküzdheted!

Írta: ,

Belegondoltál már abba, vajon miért kívánjuk annyira a cukros ételeket? Észrevetted, milyen nehéz is őket – akár csak pár napra – kiiktatni az étrendedből? Egy felmérés szerint a cukor és a mesterséges édesítőszerek ugyanolyan neurológiai hatásokkal rendelkeznek, mint a drogok; sokan pedig ennek függőjévé válnak, tudtukon kívül!

Több édességet eszel, mint szerettél volna

Felbontasz egy tábla csokit azzal a céllal, hogy maximum 1-2 kockát eszel meg belőle.

Néhány perccel később kedvet kapsz még egy falathoz. Aztán még egyhez. Na jó, még egy utolsóhoz. Hoppá, ez elfogyott?!

Ha nehezen bírod távol tartani magad az édességtől, az akár a függőség legelső jele is lehet!

Erősen kívánod az összetett szénhidrátokat Kép forrása: therecipecritic.com

Elsőre talán kicsit furcsának tűnik, de rengeteg cukorfüggő ember ismerte be, hogy gyakran kívánják a szénhidrátokban gazdag életeket: például a kenyeret, a tésztát vagy a krumplit.

Hogy mi lehet ennek az oka?

Miután a szervezeted megemésztette ezeket, a tested átalakítja őket egyszerű szénhidráttá (ez a cukor), ami gyorsan csillapítja az édesség iránti vágyakozást.