5 életmód-változtatás, amivel csökkentheted a demencia kockázatát

Írta: ,

A demencia idegrendszeri okokból bekövetkező időskori szellemi leépülést jelent, aminek a megelőzését akár már huszonéves fejjel is elkezdheted. A mediterrán étrend követése, a rendszeres kocogás vagy egy tartalmas hobbi mind segíthetnek benne, hogy nagymamakorodban is vágjon az eszed!

A kezedben a kulcs

Minden ötödik ember azt hiszi: semmit sem tud tenni azért, hogy időskorban is megőrizze a mentális képességeit.

Ez óriási tévedés, hiszen szakértői becslések alapján a demens esetek harmada kivédhető volna az egészséges életmódra vonatkozó általános irányelvek betartásával, illetve az elhízás és a cukorbetegség elkerülésével.

A Cambridge Egyetem munkatársai augusztusban hozták nyilvánosságra, hogy eredményeik szerint már heti egyetlen órányi testmozgás is felére csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának veszélyét.

A brit Alzheimer Társaság ennek apropójából tette közzé azt az öt egyszerű lépést, amivel biztosíthatod, hogy majd szellemileg is fitt idős hölgy legyél.

#1: Testmozgás

Egyre több tudományos bizonyíték támasztja alá, hogy a rendszeres edzés a legtöbb, amit megtehetsz a mentális képességeid megőrzéséért.

A szakértők egyelőre nem biztosak benne, mitől ilyen erős az összefüggés, de feltételezéseik alapján annak köszönhető a dolog, hogy a sport segít a megfelelő határértékek között tartani a vérnyomást, a koleszterinszintet és a súlyt.

A legjobb az egészben, hogy ehhez nem is muszáj fitneszlédinek lenned: heti ötször félóra séta már szuper hatással van a testedre.

Persze, legalább 150 perc közepes intenzitású mozgás lenne az igazi, de ne legyél magaddal szigorú, ha még csak most kóstolsz bele!