5 egyszerű testtartásjavító trükk, amivel vonzóbbá válhatsz!

Írta: ,

Köztudott, hogy a testbeszéd nagyban befolyásolja a rólunk kialakult képet. A görbe hát, vagy a leengedett vállak zárkózottságról, félénkségről és bizonytalanságról árulkodhatnak. Mindez hosszú távon egészségünkre is káros lehet, hiszen hátfájáshoz, ízületi fájdalmakhoz, gerincferdüléshez, vagy csökkent mozgásképességhez vezethet. Ha szeretnéd elkerülni az itt felsorolt problémákat, próbáld ki a most következő testtartásjavító trükköket, melyek nem csak fiatalabbnak, és magabiztosabbnak mutathatnak, de segítségükkel akár vonzóbbá is válhatsz!

Manapság a legtöbben a számítógép előtt töltjük a fél életünket. Az irodában az asztal előtt ülve dolgozunk, otthon pedig a komputer használatával kapcsolódunk ki.

A folyamat számos úgynevezett CRI betegséghez, vagyis számítógép által okozott károsodáshoz vezethet, illetve megterhelheti a nyakat, a felső végtagokat, a hátat, a mellüreget, valamint a feneket is. A görnyedés és a rossz irodai székek csak még inkább súlyosbítják a helyzetet, így hosszú távon krónikus hátfájást eredményezhetnek.

A legjobban úgy előzheted meg a problémát, ha óránként felállsz a géptől, és pár percig nyújtasz, tornázol, vagy sétálsz! Így megőrizheted tested rugalmasságát, javíthatsz tartásodon, és enyhítheted a hátadban, vállaidban esetlegesen keletkező fájdalmat is.

 

Tudatosítsd magadban, hogy rossz tartással ülsz az íróasztalod előtt és igyekezz változtatni ezen! Tartsd mindkét talpadat a talajon ülés közben, engedd le a vállaidat, és támaszd alá az alkarodat!

Lehetőleg sose tölts hosszabb időt egyetlen pozícióba merevedve, helyette inkább igyekezz változtatni időnként a testhelyzeteden! Ne sajnáld a pénzt a megfelelő ergonómiai kialakítású székre, mely kellően alátámasztja a derekadat, magasságában és mélységében is állítható, háttámlája pedig jó háttartást biztosít.

Az is jó megoldást lehet, ha beszerzel egy fitlabdát, mely a folyamatos egyensúlyozáson keresztül a testtartásodat és az egyensúlyérzékedet egyaránt javíthatja.