5 dolog, amit elronthatsz szaunázás közben, és nem is tudtál róla

Írta: ,

Az emberek már nagyon régóta (már a maják és az inkák is) élvezik a szaunázás jótékony hatásait, melyek nemcsak kellemesek, hanem rendkívül hasznosak is, hiszen erősíti az immunrendszerünket, fokozza az ellenálló-képességünket, méregteleníti a testünket, javítja a vérkeringésünket, jót tesz a bőrünknek, felfrissít, több lesz tőle az energiánk és feldobja a kedvünket.

Azt gondolnánk, hogy a szaunázásnál aztán mi sem egyszerűbb: fürdőruhára vetkőzünk, lezuhanyozunk, bemegyünk a szaunába egy szauna törölközővel, azt magunk alá terítjük és addig maradunk bent a szaunában, amíg csak bírjuk, majd ha végeztünk, kijövünk, ismét letusolunk (vagy a bátrak hideg vizes medencében mártóznak meg), majd lepihenünk kicsit és sok vizet iszunk.

Igen, ez így is van, azonban van pár olyan dolog, amit sajnos a többség mégis hajlamos elrontani szaunázáskor, ugyanis ennek a műveletnek is megvannak a szabályai. Lássuk, mit szoktunk gyakran elrontani!

Túl forró szaunába mész, amit nem bírsz, és ezért idő előtt kijössz!

1/5 Túl forró szaunába mész, amit nem bírsz, és ezért idő előtt kijössz!

A finn szaunák hőmérséklete változó, általában 70-130 °C körül mozog, s vannak, akik ezt a hőfokot nem bírják, mert például az ájulás kerülgeti őket, ezért kijönnek kb. 5 perc után a szaunából.

Igen ám, csak 5 perc alatt a fentebb említett 5 jótékony hatás bizony nem tud kialakulni, így az ilyenfajta szaunázásnak valljuk be, nem sok értelme van.

Ha Te se bírod a túlságosan meleg szaunát, akkor neked találták ki az infraszaunát, melynek kb. 40-60 °C-os hőmérséklete már jóval barátságosabb.

Szaunázás előtt jóllaksz, vagy ami rosszabb: alkoholt iszol!

2/5 Szaunázás előtt jóllaksz, vagy ami rosszabb: alkoholt iszol!

Ezek egyikét se tedd, mert feltehetően nem fogod jól érezni magad szaunázás után. Forró környezetben a test megálljt parancsol, csökken az étvágy és az aktivitásra való vágy, hiszen ilyenkor a test hűtőüzemmódba kapcsol.

Szaunázáskor hősokk éri a testet, ilyenkor pedig nehezebben tudja emészteni a tápanyagokat.

Az alkohol nemcsak a májat terheli, hanem a vérnyomásodat is veszélyesen megnöveli, amire a szaunázás csak olaj a tűzre.

Edzés után egyből beugrassz a szaunába

3/5 Edzés után egyből beugrassz a szaunába

Intenzív testmozgás után próbálj meg beiktatni egy kis szünetet, mielőtt belevágsz a szaunázásba.

A kettő között lévő átöltözés és a zuhanyzás ugyan többnyire eltart egy kis ideig, de ez nem elég, érdemes lenne egy pár perces ülő pihenőt is tartanod edzés után és a szaunázás előtt.

Persze a megfelelő hidratálásról se feledkezz meg!

Ékszert vagy flancos fürdőruhát veszel fel a szaunázáshoz

4/5 Ékszert vagy flancos fürdőruhát veszel fel a szaunázáshoz

Az ékszerek viselését hagyd meg máskorra, a szaunázás alkalmával ugyanis minden lesz a viselésük, csak nem szép és kellemes.

A túldíszített fürdőrucikat is hanyagold, a szaunázáshoz a legegyszerűbb fürdőruha tökéletes lesz, mert például a rajtuk lévő műanyag/fém díszítések átforrósodnak, így az érintésük kellemetlen lesz.

Tele van a szauna, de azért beszuszakolod magad!

5/5 Tele van a szauna, de azért beszuszakolod magad!

A szaunázás rendkívüli népszerűségét mutatja, hogy bizony sűrűn előfordulnak olyan esetek, amikor a szauna kabin tele van emberekkel és alig-alig marad hely az újonnan érkezőknek.

Ha ilyen eset áll fent, akkor, ha egyszer nem muszáj, akkor próbáld meg nem beszuszakolni magad utolsó emberként a szaunába, mert mindenkinek kényelmetlen lesz a tömegnyomor.

Várj egy kicsit, amíg valaki kijön és felszabadul egy hely neked.

Ja, és nem ér a szauna előtt ácsorogva az átlátszó üvegen át megvető, „Gyere már kiii!” típusú pillantásokat lövellni a bent szaunázókra.