5 dolog, ami gyengíti az immunrendszeredet – könnyebben leszel beteg, ha ezekre nem figyelsz

Írta: ,

Biztos te is törekszel arra, hogy a hideg hónapokban elkerüljenek a betegségek – biztos te is szedsz vitamint, próbálsz ügyelni a zöldség-és gyümölcsbevitelre, és rétegesen öltözködsz. Ezek az immunerősítő praktikák hasznosak, de vajon azt is tudod, milyen tényezők gyengítik, szinte észrevétlenül tested védekezőképességét?

Alváshiány Kép forrása: instagram.com

Az egyik legrosszabb dolog, amit a szervezeteddel tehetsz, ha nem alszol eleget.

Ez különösen igaz akkor, ha próbálsz ügyelni az immunrendszered állapotára, ugyanis az alváshiány valósággal tizedeli azokat az antitesteket, amik az ekkor terjedő betegségek ellen védhetnének.

Idén a biológiai Nobel díjat is olyan kutatók nyerték, akik az alvás fontosságát vizsgálták, illetve kimutatták, mennyire lényeges, hogy lehetőség szerint alkalmazkodjunk a környezeti változásokhoz a pihenésünkkel.

Tehát télen előbb feküdjünk le, és ha van rá mód, mindig a Nappal próbáljunk kelni. Sajnos ez a modern életvitel mellett aligha kivitelezhető minden esetben, de arra feltétlenül ügyelned kell, hogy rendszeresen és eleget pihenj.

Perfluor-karbonok Kép forrása: thekitchenmccabe.com

A perfluor-karbonok (PFC) üvegházhatású gázok, de nem csak a globális felmelegedésért felelősek. Gyakran használják őket csomagolóanyagokban, textilekben, a kozmetikai és rovarirtó szerekben.

Egy átlagember ezek mindegyikével érintkezik – legalább közvetetten –, így a PFC ki tudja váltani a szervezetre gyakorolt negatív hatásait.

Kutatások alapján daganatos betegségeket és fejlődési rendellenességeket okozhat, de negatív hatással van a pajzsmirigyműködésre és az immunrendszer állapotára is.

Sajnos nehezen kizárható ez a lassan lebomló, és a szervezetben halmozódó vegyi anyag, hiszen megtalálható pl. a serpenyők bevonatában is. Amit megtehetsz, hogy kerülöd az olyan kozmetikumokat, amik tartalmaznak PFC-t, illetve nem előre csomagolt, hanem friss élelmiszereket fogyasztasz.