5 dolog, ami elviselhetetlenné teszi a menstruációdat

Írta: ,

Az egyik hónapban szinte észre sem veszed, hogy megjött, a következőnél viszont már egy héttel előtte szenvedsz a pattanásoktól, a hisztirohamoktól, a falási kényszertől, és közben úgy görcsölsz, hogy azt alig lehet kibírni? Ha tudatosan odafigyelsz, milyen tápanyagokat juttatsz a szervezetedbe a menstruációd előtt, és mik teszik elviselhetetlenebbé a piros betűs napokat, sokat javíthatsz a közérzeteden. Most eláruljuk, mi az, amit jobb, ha elkerülsz menzesz alatt és az azt megelőző napokban is!

Magnéziumhiány Kép forrása: caraodowd.com

A PMS (premenstruációs szindróma) tünetei akkor jelentkeznek erősebben, ha a szervezetedben nincs elegendő magnézium és B-vitamin. Ilyenkor sokan egyébként is hisztisebbek az átlagosnál, de ha még az idegeidet támogató tápanyagok is hiányoznak, ez hatványozottan jelentkezik.

Ügyelj arra, hogy a menstruációd előtt egy héttel sok-sok magnéziumban gazdag ételt fogyassz (spenót, tökmag, avokádó, lazac, banán), de akár étrend-kiegészítő formájában is bejuttathatod a szervezetedbe.

Ha a PMS tüneteit lecsökkented, maga a menzesz is elviselhetőbb lesz. (Ha pedig már ennyire tudatos vagy, azt is megteheted, hogy a vérzés idején a vasbevitelre is koncentrálsz – ezzel elkerülheted a fáradtságot, erőtlenséget.)

Stressz

Ha stresszes időszakot élsz át, az alapvetően megbolygathatja a ciklusodat, sőt, durvább esetben akár ki is maradhat a menzeszed. De ha meg is jön, előfordulhat, hogy sokkal erősebben görcsölsz, mint egyébként, sokkal jobban felpuffadsz (ez a menstruációd nélkül is megtörténhet a stressz hatására), és még fejfájás is jelentkezik.

Természetesen a stresszforrásokat kiiktatni szinte lehetetlen, de ha elvégzel pár jógagyakorlatot reggelente, máris sokat tettél magadért.

Naponta többször is lazíts 1-2 percre, vegyél mély lélegzeteket, és szellőztesd ki a fejed.

Az esténként elfogyasztott citromfű tea pedig nem csak a kikapcsolódást, de az alvást is segíti!