5 dolog a mentsruációs görcsökről, amit minden nőnek tudnia kellene

Írta: ,

Tudjuk, hogy nem a legkellemesebb téma, és lehet, hogy azt a 3-7 napot leszámítva nem is akarsz gondolni se rá, de életünk nagy részében érint bennünket, úgyhogy ideje tisztázni néhány tényt, és úrrá lenni azokon a fránya menstruációs görcsökön.

Amit kerülj el

1/5 Amit kerülj el

Hőhullámok, hangulatingadozás, fáradtság – ha mindez nem lenne elég, még a görcsök is kínoznak.

Van, akit jobban, van, akit kevésbé érintenek, de a menstruáció időszakában, különösen a legelső napokon, valószínűleg senki nem az élete legjobb formáját hozza.

A görcsöket a méh összehúzódása okozza, ami olyan erős lehet, hogy időnként akár a méh véráramlását is megakaszthatja.

Mindennek a tetejében, bizonyos élelmiszerek még erősíthetik is a görcsöket: a koffein, a só, a zsír és az alkohol ilyenkor nem a barátaid, jobb elkerülni őket, ha nem akarod még rosszabbul érezni magadat.

Igyál, igyál, igyál!

2/5 Igyál, igyál, igyál!

Hűvös, akár jeges víz – ez az, amire most szükséged van, mégpedig hatalmas mennyiségben!

A bőséges folyadékbevitel hígítja a vért, könnyebbé teszi annak az áramlását, így a méh görcsei is enyhülnek.

Persze, tudjuk, hogy a vízivásban semmi buli nincs, és hát amúgy is van most bajod elég, de bármennyire is nem fair, nem jópofa vagy nem szórakoztató, ez az, amire most szükséged van, úgyhogy hallgass ránk, és meglátod, gyorsan jobban érzed majd magad.

Rabolj rá a csokira!

3/5 Rabolj rá a csokira!

A vérveszteség és a hormoningadozás következtében nem meglepő, hogy a szervezeted cukrot kíván, de most azonnal.

A zsírokkal és más nem kívánatos dolgokkal teli édességek helyett azonban jobban jársz, ha néhány kocka étcsokoládét választasz.

Ez egyrészt az ilyenkor kissé felbolyduló anyagcserét is segít rendbe tenni, másrészt csökkenti a cukor iránti vágyadat, harmadrészt pedig gazdag magnéziumban, amire a testednek most nagyon nagy szüksége van.

Nemcsak a görcsök enyhülnek, a hangulatod is kiegyensúlyozottabb lesz, és kevésbé érzed fáradtnak magadat.

Óvatos mozgás

4/5 Óvatos mozgás

Lehet, hogy úgy érzed, a székedből sem kelnél ki legszívesebben, de egy kis mozgás nem csak a görcsöket lazítja el, de abban is segít, hogy gyorsabban kiürüljön a szervezetedből, aminek ki kell.

Persze, nem kell most nekiállnod maratont futni, de egy könnyed kocogás, vagy akár egy laza séta is segíthet, a jóga is kiváló, nem beszélve a szexről!

Persze vannak, akik ezeken a napokon ódzkodnak a testiségtől – ha te is közéjük tartozol, akkor ne erőltess semmit – de ha mindketten benne vagytok a dologban, akkor dobjatok egy törülközőt az ágyra, és hagy szóljon!

A szex oldja a görcsöket, elősegíti a dopamin termelését, így minden szempontból jót tesz most neked.

És a legfontosabb: pihenj!

5/5 És a legfontosabb: pihenj!

Senki nem akar mártírt játszani, és valószínűleg neked is égnek áll a hajad attól, amikor valaki azzal jön, hogy a nők a ciklusuk miatt kiszámíthatatlanok és érzelmileg labilisak.

Tudjuk, hogy csak azért, mert egy természetes folyamat játszódik le benned, még nem fogsz egész nap ágyban maradni, de héj – éppen vérzik egy belső szerved!

Úgyhogy figyelj egy picit a szokásosnál is jobban magadra, pihenj, hogy a vér gyorsan újratermelődjön, és egyél egészségesen.

Közben pedig maradj olyan fantasztikus, amilyen mindig is vagy!