5 dolog a mentsruációs görcsökről, amit minden nőnek tudnia kellene

Írta: ,

Tudjuk, hogy nem a legkellemesebb téma, és lehet, hogy azt a 3-7 napot leszámítva nem is akarsz gondolni se rá, de életünk nagy részében érint bennünket, úgyhogy ideje tisztázni néhány tényt, és úrrá lenni azokon a fránya menstruációs görcsökön.

Amit kerülj el

Hőhullámok, hangulatingadozás, fáradtság – ha mindez nem lenne elég, még a görcsök is kínoznak.

Van, akit jobban, van, akit kevésbé érintenek, de a menstruáció időszakában, különösen a legelső napokon, valószínűleg senki nem az élete legjobb formáját hozza.

A görcsöket a méh összehúzódása okozza, ami olyan erős lehet, hogy időnként akár a méh véráramlását is megakaszthatja.

Mindennek a tetejében, bizonyos élelmiszerek még erősíthetik is a görcsöket: a koffein, a só, a zsír és az alkohol ilyenkor nem a barátaid, jobb elkerülni őket, ha nem akarod még rosszabbul érezni magadat.

Igyál, igyál, igyál!

Hűvös, akár jeges víz – ez az, amire most szükséged van, mégpedig hatalmas mennyiségben!

A bőséges folyadékbevitel hígítja a vért, könnyebbé teszi annak az áramlását, így a méh görcsei is enyhülnek.

Persze, tudjuk, hogy a vízivásban semmi buli nincs, és hát amúgy is van most bajod elég, de bármennyire is nem fair, nem jópofa vagy nem szórakoztató, ez az, amire most szükséged van, úgyhogy hallgass ránk, és meglátod, gyorsan jobban érzed majd magad.