4 tipp, amivel elsajátíthatod a tökéletes testtartást

Írta: ,

A helyes testtartástól nemcsak magabiztosabbnak és karcsúbbnak tűnhetsz, de az egészséged megőrzése szempontjából is nagyon fontos, hogy figyelj rá. Ha egyenesen tartod a hátad, a tüdőd jobban kitágul, ezáltal több oxigénhez jut, így az emésztésed is javul. Íme néhány tipp, hogyan szoktathatod rá magad a helyes testtartásra!

A tökéletes álló pozíció Kép forrása: nastygal.com

1/4 A tökéletes álló pozíció

A legfontosabb, hogy állás közben mindkét lábadat egyformán terheld, ne helyezd át túl gyakran a testsúlyod egyik lábról a másikra, mert úgy mindig elferdül a gerinc. 

Állj kis terpeszben, a lábfejek legyenek egy vonalban a válladdal és nézzenek előre. Fontos, hogy meglegyen a nagyujj, a kisujj és a sarok alkotta háromszög.

A medencédet billentsd magad alá, a hasadat pedig húzd be úgy, hogy még kényelmes legyen. A vállaidat görgesd hátra, és kicsit emeld ki a mellkasod. A fejbúboddal felfelé törekedj, de figyelj arra, hogy az álladat ne told előre. Most már tökéletes a testtartásod! :)

Ülő helyzetben Kép forrása: cgunit.net

2/4 Ülő helyzetben

Először is ülj teljesen hátra a széked tövéhez, a medencédet enyhén billentsd meg annyira, hogy a derekad kissé homorú legyen. Beszerezhetsz egy olyan kispárnát is, amit a szék háttámlájához kell rögzíteni, és így tökéletes támaszt nyújt a derekadnak.

Ajánlatos kisebb terpeszben ülni úgy, hogy a térdeid a csípőd szélességével egy vonalba essenek. A talpaid a földön legyenek, ne támaszkodj a lábujjaidon. Fontos, hogy ne keresztezd a lábaidat és ügyelj arra, hogy a testsúlyod egyenletesen oszlasd el mindkét csípőízületen. A mellkasodat emeld ki, a vállakat ereszd le, ahogy álló helyzetben is tennéd. Lényeges szempont a kéztartásod is: ha számítógép előtt ülsz, akkor figyelj arra, hogy inkább a klaviatúrát húzd közelebb magadhoz, minthogy te dőlnél előrébb. A fejeddel ülésnél is felfelé nyújtózkodj. Érdemes beszerezned egy térdeplőszéket is, amire néha lecseréled a forgószéked, mert így rá leszel kényszerítve, hogy megtartsd a hátadat.

A helyes alvópóz Kép forrása: nastygal.com

3/4 A helyes alvópóz

Alvás közben is fontos a helyes testtartás, legalább annyira, mint állva vagy ülve. Bár nehéz erre koncentrálni alvó állapotban, de próbáld magad rászoktatni, hogy ne hason aludj, hanem háton, vagy oldalt, behajlított lábakkal. Válassz kényelmes matracot, ne legyen túl kemény, se túl puha.

A párnaválasztás sem elhanyagolható szempont. Mindenképpen a kisebb párnákat javasoljuk, mert így a nyak a gerinccel egy vonalba kerül. Kerüld a nagy párnákat alvás idejére, mert egy idő után komoly derék- és hátfájást okozhatnak. Helyette próbáld ki a memóriahabos párnákat, azok garantáltan nem okoznak majd csalódást.

Gyakorlatok a helyes testtartásért Kép forrása: blog.freepeople.com

4/4 Gyakorlatok a helyes testtartásért

A legjobb az lenne, ha ez a rövid gyakorlatsor is a napi rutinod részévé válna. Kulcsold össze a kezeidet, belégzés közben nyújtott karral emeld fel és fordítsd ki a tenyereidet, majd nyújtózz egy nagyot. Ezután állj négykézlábra, homorítsd és domborítsd a hátadat úgy, hogy mindig a medencédtől indítod a mozdulatot. Ezt ismételd meg többször.

Ezután feküdj a hátadra, nyújtózz meg jól, érezd, hogy nyúlnak az izmaid és figyelj arra, hogy az összes csigolyád érintse a talajt. Váltogatva húzd fel a térdeidet a hasadig, és tartsd ott néhány másodpercig. Ezután a kezekkel nyújtózz két irányba oldalra, majd húzd fel a lábaidat – a talpaid maradjanak a talajon – és döntsd oldalra őket, közben pedig a fejedet fordítsd az ellenkező irányba. Így nagyon jól megnyúlnak az izmaid, és a hajlékonyságod is javulni fog. Végül ismételd meg a másik oldalra is.