4 tipp, amivel elsajátíthatod a tökéletes testtartást

Írta: ,

A helyes testtartástól nemcsak magabiztosabbnak és karcsúbbnak tűnhetsz, de az egészséged megőrzése szempontjából is nagyon fontos, hogy figyelj rá. Ha egyenesen tartod a hátad, a tüdőd jobban kitágul, ezáltal több oxigénhez jut, így az emésztésed is javul. Íme néhány tipp, hogyan szoktathatod rá magad a helyes testtartásra!

A tökéletes álló pozíció Kép forrása: nastygal.com

A legfontosabb, hogy állás közben mindkét lábadat egyformán terheld, ne helyezd át túl gyakran a testsúlyod egyik lábról a másikra, mert úgy mindig elferdül a gerinc. 

Állj kis terpeszben, a lábfejek legyenek egy vonalban a válladdal és nézzenek előre. Fontos, hogy meglegyen a nagyujj, a kisujj és a sarok alkotta háromszög.

A medencédet billentsd magad alá, a hasadat pedig húzd be úgy, hogy még kényelmes legyen. A vállaidat görgesd hátra, és kicsit emeld ki a mellkasod. A fejbúboddal felfelé törekedj, de figyelj arra, hogy az álladat ne told előre. Most már tökéletes a testtartásod! :)

Ülő helyzetben Kép forrása: cgunit.net

Először is ülj teljesen hátra a széked tövéhez, a medencédet enyhén billentsd meg annyira, hogy a derekad kissé homorú legyen. Beszerezhetsz egy olyan kispárnát is, amit a szék háttámlájához kell rögzíteni, és így tökéletes támaszt nyújt a derekadnak.

Ajánlatos kisebb terpeszben ülni úgy, hogy a térdeid a csípőd szélességével egy vonalba essenek. A talpaid a földön legyenek, ne támaszkodj a lábujjaidon. Fontos, hogy ne keresztezd a lábaidat és ügyelj arra, hogy a testsúlyod egyenletesen oszlasd el mindkét csípőízületen. A mellkasodat emeld ki, a vállakat ereszd le, ahogy álló helyzetben is tennéd. Lényeges szempont a kéztartásod is: ha számítógép előtt ülsz, akkor figyelj arra, hogy inkább a klaviatúrát húzd közelebb magadhoz, minthogy te dőlnél előrébb. A fejeddel ülésnél is felfelé nyújtózkodj. Érdemes beszerezned egy térdeplőszéket is, amire néha lecseréled a forgószéked, mert így rá leszel kényszerítve, hogy megtartsd a hátadat.