4 rossz lefekvés előtti szokás, ami az egész éjszakádat tönkreteheti

Írta: ,

Késő esti sport vagy éppen éjszakai nassolás? Nem csak reggel, lefekvés előtt is lehetnek olyan rossz szokásaid, melyek akadályozzák a pihentető alvás, sőt kifejezetten veszélyesek az egészségedre. Nem árt, ha vigyázol velük!

Nem készülsz fel a pihenésre Kép forrása: badwitch.es

1/4 Nem készülsz fel a pihenésre

Manapság rengetegen küzdenek alvászavarral, aminek nem csak a stresszes és túlhajszolt életmód az oka, hanem az is, hogy egyszerűen képtelenek vagyunk kikapcsolni.

Lefekvés előtt a Facebookot és az Instagramot böngésszük, esetleg a TV-ben nézünk egy olyan műsort, ami valójában nem is érdekel minket – pedig ma már bizonyított tény, hogy a képernyők bámulása megnehezíti és felborítja a normális alvási ciklust, aminek hosszú távon nagyon káros következményei lehetnek.

Este az a legjobb, ha hagysz magadnak időt az ellazulásra – TV és internet helyett inkább merülj el egy regényben!

Túlzásba viszed a vacsorát Kép forrása: eatthis.com

2/4 Túlzásba viszed a vacsorát

Te is egész nap halogatod az étkezéseket és nem táplálkozol kiegyensúlyozottan?

Nos, ennek egy eredménye egész biztosan lesz: estére teljesen kiéhezel, majd alaposan bevacsorázol.

És hogy mik a várható következmények? Záros időn belül megjelennek a plusz kilók, kevésbé lesz pihentető az alvásod, és nagyobb eséllyel alakulnak ki nálad olyan problémák, mint a cukorbetegség, vagy éppen az érelmeszesedés.

Vacsorára már semmiképpen sem ajánlott magas zsír- és szénhidráttartalmú ételt fogyasztanod, egyedül a sovány fehérje jöhet szóba sok-sok friss zöldséggel. A jó hír, hogy ha napközben változatosan táplálkozol, este nem lesz nehéz betartanod ezt az alapszabályt.

Nassolsz az ágyban

3/4 Nassolsz az ágyban

A késő esti nassolás azon felül, hogy felesleges kalóriákat jelent, a fogszuvasodásért szintén nagy mértékben felelős. 

Sajnos sok felnőtt egyébként is csak reggel mos fogat, de ha az ágyban, vacsora után még elropogtatsz pár falatot, akkor a maradékok hosszú órákon keresztül károsíthatják a fogaidat.

Figyelj arra, hogy fogmosás után már ne egyél semmit, és csak vizet igyál! Ez egyébként az alakodnak is jót tesz, ugyanis felmérések szerint kisebb eséllyel kívánjuk a finomságokat, ha friss és mentolos a leheletünk.

4/4 Késő esti mozgás

Persze ha máskor esélyed sincs a sportolásra, akkor nem akarunk lebeszélni arról, hogy időnként legalább este mozogj, de mindent összevetve ez nem a legjobb időpont az edzésre.

Átlagos napirend mellett a legszerencsésebb, ha este 6 körül tudsz edzeni, kivéve a kardiót, ami ugyan késő délután sem hasztalan, de reggel látványosabb eredményekkel járhat.

És hogy miért rossz ötlet lefekvés előtt edzeni? Nos azért, mert a sport kellően átmozgat, felpörget és felfrissít, ami sem az alvás, sem a regenerációs folyamatok szempontjából nem előnyös.

Észreveheted magadon, hogy ha lefekvés előtt állsz neki edzeni, akkor sokkal nehezebben alszol el, ráadásul így a vacsora is alaposan kitolódhat, ami a korábban említettek miatt szintén nem túl szerencsés.