4 praktika, amivel elkerülhető a felfázás

Írta: ,

A felfázás – vagy csúnyábbik nevén hólyaghurut – bizony sok bosszúságot tud okozni; nem csak gyakori és fájdalmas vizelési ingerrel jár, de puffadással és gyakran súlyosabb tünetekkel is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mi nők odafigyeljünk magunkra ezeken a hűvös téli napokon, amikor az immunrendszerünk sincs a topon. Íme, néhány hasznos tipp, amivel te is egyszerűen megelőzheted a felfázást.

Rengeteg vitamin

Amikor az immunrendszer több törődést igényel és a friss, vitaminokban gazdag zöldségeknek és gyümölcsöknek is híján vagyunk, akkor érdemes ezeket a vitaminokat táplálék-kiegészítők formájában pótolni. Ilyen fontos vitamin például a szervezetből folyamatosan kiürülő C-vitamin, amiből a téli időszakban akár napi 1000 mg-ot is érdemes szedni.

Tőzeg áfonyából készült teát – csak a friss, cukrozatlan tőzegáfonya a jó – is érdemes megelőzésként fogyasztani, de számtalan tőzegáfonya és C-vitamin kombinációjú étrend-kiegészítő is kapható a patikákban, ami kúraszerűen alkalmazva segíthet megelőzni a bajt. A tőzegáfonya, nem csak a megelőzésben segíthet, de a hólyaghurut kezelésében is fontos szerepet játszik.

Réteges öltözet

A hólyaghurut kialakulásában nagy szerepe van a hidegnek, ezért érdemes rétegesen öltözködni, mindig figyelj oda, hogy megfelelő, bélelt cipőt viselj, ha kell vegyél plusz talpbetétet a cipődbe. Ha az egészséged a tét nem ciki atlétát, de akár derékmelegítőt is viselni a ruha alatt, hogy a női szerveidet védeni tudd a hideggel szemben.

De nem csak a téli időszakban fenyegethet a felfázás veszélye, a strandon vagy az uszodában is érhetnek meglepetések, ezért fontos, hogy az ilyen helyeken mindig viselj papucsot és a vizes fürdőruhától minél hamarabb szabadulj meg, és minden esetben zuhanyozz és mosakodj meg a fürdőzés után.