5+1 szokás, amit 30 éves korodra már meg kell tenned az egészségesedért

Szőke Angéla
Írta: ,
5+1 szokás, amit 30 éves korodra már meg kell tenned az egészségesedért

Harmincas éveink elfoglaltak és sűrűek. Házasodunk, akkor születnek a gyerekeink – vagy még kicsik – és karrierünkre koncentrálunk. Ebben az évtizedben a sok tennivaló mellett nehéz odafigyelni magunkra, pedig ez nagyon is szükséges, hiszen ilyenkor már javában megalapozzuk öregkori állapotunkat. Ha a harmincas éveidben odafigyelsz az egészségedre, akár fél évszázadot is letudhatsz az életedből betegségek nélkül.

Nézzük, mi az az öt fontos szokás, amit 30 éves korodra már meg kell tenned az egészségedért Kezdd el még ma!

1. Ápold a barátságokat

Tudtad, hogy a barátaid még az immunrendszeredre is pozitív hatással vannak? Pedig így van, a pezsgő szociális élet olyan jót tesz, hogy még az egészségünket is segít megőrizni. Ha vannak barátaid, akkor van kire támaszkodnod, ha baj van. Van kinek elsírnod a bánatod és van kivel kikapcsolódnod. Harminc felett nehéz megtartani a barátokat a karrier és a gyerekek miatt, de erre akkor is szakíts időt, ha elfoglalt vagy. 

2. Tartsd az versenysúlyod

A túlsúly mindenre negatív hatással van az életünkben: egészségünkre, megjelenésünkre, önbizalmunkra és érzelmeinkre is.

Harminc fölött már elkezd lassulni az anyagcserénk, így innentől kezdve már minden felszaladt plusz kiló leadásáért keményebben kell megdolgozni, mint a húszas éveinkben.

Korunk előrehaladtával pedig ez még nehezebb lesz, ezért még most ígérd meg magadnak, hogy a negyvenes éveidet egészséges testsúllyal kezded, ez kellőképpen motiválhat.

3. Találd meg az egyensúlyt a család és a munka között

Pályafutásunk igazán ilyenkor indul be, ahogy többnyire harminc felett alapítunk családot is. A kettőt nem könnyű összeegyeztetni, de időnként érdemes megállni és eltűnődni a mókuskerékben, hogy egészséges-e a balansz, mert ez is okozhat mindennapi stresszt.

A család és a munka mellett magunkra is kell időt szakítanunk, hiszen még fiatalok vagyunk és most kell élnünk.

Tedd fel a kérdést: van elég időm önmagamra? Ha a válasz „nem”, akkor ideje bizonyos változtatásokat eszközölnöd. Például kezdheted azzal, hogy elgondolkozol, mennyi időt töltesz a telefonod, az Internet és a közösségi média bűvkörében.

4. Kezdj el rendszeresen sportolni!

Tudjuk, hogy elfoglalt vagy és azt mondod, hogy erre aztán egyáltalán nincs időd. Pedig ha beiktatod életritmusodba a heti kétszeri testmozgást, akkor a munkában is jobban teljesítesz majd és a közérzeted is jobb lesz. Egy kis sport rengeteg pozitív dolgot hoz az ember életébe: több és pihentetőbb alvást, szárnyaló kreativitást, több energiát és magabiztosságot.

Ha lehetetlennek érzed, próbáld meg beiktatni a sportot csak két hétre. Fogadunk, hogy minden munkád és teendődet el fogod tudni mellette, és ha két hétig sikerült, miért ne menne egész évben? 

5. Evés, alvás, orvos és relaxáció

Mindenki tudja nagyjából, hogy hogyan kellene étkezni és mennyit kellene aludnia és mégis nagyon kevesen étkeznek egészségesen és alszanak eleget. Ha gyors tanácsra vágysz, akkor tessék: egyél sok zöldséget – azzal nem hibázhatsz – és lefekvés előtt ne vedd a kezedbe a telefonod, mert biztos, hogy értékes alvásidőt vesz el a sok nyomkodás.

Harminc felett már illik felelősségteljesen viselkedni, legalábbis abból a szempontból, hogy rendszeresen járunk szűrésekre és évente egyszer megvizsgáltatjuk magunkat a háziorvossal, akkor is, ha makkegészségesnek érezzük magunkat. A napi stressz ellen pedig ajánlatos találni egy számunkra megfelelő relaxációs technikát.

Már napi húszpercnyi meditáció is hatékonyan segíthet abban, hogy a szorongással, vagy túlhajszoltsággal kapcsolatos betegségeket megelőzzük.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!