12 dolog, amit nem kellene csinálnod

Írta: ,

Sok jó tanácsot kapunk mindenfelől, hogy mit kell tennünk az egészségünk védelméért: együnk zöldséget, gyümölcsöt, igyunk sok vizet, aludjunk eleget stb. De mik vannak a mindennapjainkban, amik rosszul hatnak az egészségünkre, ha túl gyakran csináljuk ezeket? Megtudhatod az alábbi 12 pontból, hogy mit nem kellene naponta csinálnod. 

Készételeket és gyorsételeket enni

Hamburger, pizza és társaik. Ők azok, akiket nem kellene mindennap fogyasztanod. Főleg azért, mert általában sok zsírt és cukrot tartalmaznak, ami túlsúlyhoz vezethet, és fokozza a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Vörös húsokat fogyasztani

Aki naponta vörös húst eszik, számolnia kell azzal, hogy vérében a koleszterinszint egészségtelenül magassá válik. Ez szintén kedvez a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának. Egyél gyakrabban sovány baromfihúst.

Túl gyakran halat és tenger gyümölcseit enni

Hetente maximum háromszor elég. Igaz, a statisztikák szerint ez Magyarországon nem igazán valós veszély, mivel az átlag alig eszik halat.

Mindenesetre a tenger gyümölcsei olyan anyagokat is tartalmaznak, amelyek nagy mennyiségben fogyasztva mérgezést okozhatnak. Azonkívül néhány halfajta sok koleszterint tartalmaz, ami szív- és érrendszeri panaszokhoz vezethet.

Túl sok teát inni

Egyes teafajták, így a zöld, a fehér és a vörös tea nagyon sok teint tartalmaznak. Ahogy a koffeint, ezt a stimuláns hatóanyagot is mértéktartóan érdemes fogyasztani.

Izotóniás italokat inni

Az izotóniás italok sok ásványi anyagot tartalmaznak. Ezekre szüksége van ugyan a szervezetnek, de a mértéktelen fogyasztásuk többek között hasmenést okozhat, továbbá károsírhat egyes szerveket.

Megerőltető mértékben sportolni

Főleg kezdő sportolóknál fordul elő, hogy túlzásba viszik a dolgot. Ez aztán inkább károkat okoz a szervezetben, mint pozitív hatást. Egy tanács: Eleinte heti háromszor 30 percet sportolni, aztán fokozatosan emelni a terhelést.

Túl keveset aludni

Ha rendszeresen kevesebbet alszol éjszakánként 6 óra hosszánál, az negatívan hat a hangulatodra és a teljesítőképességedre, továbbá kedvez a túlsúly és szív-érrendszeri betegségek kialakulásának.

Kihagyni a reggelit

A nyugodt, kiegyensúlyozott reggelizés szükséges ahhoz, hogy aktívan indítsd a napod. Aki ezt rendszeresen kihagyja, az többek között hangulatingadozással és éhségrohamokkal számolhat nap közben, ami túlsúlyhoz vezet.

Fájdalomcsillapítókat szedni

Az olyan analgetikus szereket, mint a paracetamol vagy ibuprofen, nem szabad könnyelműen beszedegetni. A fájdalomcsillapítók függőséget okozhatnak, továbbá emésztőrendszeri és keringési problémákhoz vezethetnek.

Magas sarkú cipőt hordani

Az ilyen cipők megszépíthetik a láb látványát – a lábfejeknek viszont  a 4 centiméternél magasabb sarkak rengeteget ártanak. Erősen megterhelik a lábközépcsontokat és a lábujjakat, bőrkeményedést és idegbántalmakat okozhatnak. Ezért a mindennapokban ajánlatos a lapos(abb) sarkú cipőket előnyben részesíteni.

Túl szűk ruhadarabokat hordani

Ha naponta magadra erőlteted a kedvenc szűk farmeredet, az zavart okozhat a vénás véráramlásban, és kedvez az ödéma kialakulásának. Ezért ügyelj arra, hogy méretben rád illő cuccokat viselj, és ezek lehetőleg könnyűek és rugalmasak legyenek. 

Nagy, nehéz táskákat cipelni

A nők többnyire túl sok dolgot hordoznak magukkal a kézitáskájukban, és ezeket az egyik vállukra akasztják. Ez viszont rossz testtartáshoz, izomhúzódásokhoz, fájdalomhoz vezethet. Jobb, ha kiselejtezed a táskád tartalmát, majd felváltva hordod a bal és jobb válladon, vagy hosszú hordszíjjal, a fejedet is átbujtatva rajta.