10+1 immunerősítő (nem csak) télre

Írta: ,

Valószínűleg mindenki számára ismerős az a kellemetlen érzés, amikor az emberben el kezd bujkálni valami. Aztán jönnek is egyre-másra az idegesítő tünetek: fránya tüsszögés, idegesítő orrfújás, kínzó torokfájás, szemkönnyezés, rossz közérzet, levertség és társai.

Immunrendszerünk erősítése, támogatása kötelességünk

Hogyha immunrendszerünk erős, akkor kevesebb eséllyel fertőződünk meg valamilyen vírussal vagy baktériummal, illetve hogyha el is kaptunk valamit, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy minél hamarabb legyőzzük. Éppen ezért nagyon fontos, hogy kiváltképp a maradék téli hónapokban még igyekezzünk javítani az immunrendszerünkön, hogy minél kevesebb betegséggel kelljen megküzdenünk. Az alábbiakban összegyűjtöttünk 10+1 immunerősítő módszert, amit érdemes bevetni szervezetünk és egészségünk érdekében.

10+1 immunerősítő, amit ki kell próbálnod még ebben a hónapban:

  1. Multivitamin: egy magas vitamin, ásványi anyag és enzim tartalmú komplex multivitamint lényegében egész évben érdemes fogyasztani - ezzel ugyanis kiegészíthetjük a táplálkozásunkból adódó hiányokat -, télen pedig ez különösen indokolt. A multivitamint úgy képzeljük el, mint a háznak a talapzatát, első körben ezt szükséges kipipálni, utána jöhet minden egyéb projekt, melyek természetesen szintén szükségesek.
  2. C-vitamin: hatását senkinek sem kell bemutatnunk, éppen ezért minden háztartásban alapfelszereltség kellene, hogy legyen. Arra figyeljünk, hogy lehetőleg bioflavonoidokkal dúsított verziót vásároljunk, mert ezen anyagok nagyban segítik a C-vitamin felszívódását és a szervezetben történő hasznosulását.
  3. D-vitamin: míg régebben az a nézet tartotta magát, hogy a D-vitamin csontjaink és fogaink számára fontos, már egy jó ideje tudjuk róla, hogy bizony vírusok, baktériumok és gombák okozta fertőzések megelőzésében és terápiájában is rendkívül hasznos.
  4. A-vitamin: miután a kórokozók többsége a nyálkahártyák felől (pl.: szájüreg, orrnyálkahártya) hatol be a szervezetünkbe, ezért ezek megfelelő állapotára külön figyelmet kell fordítanunk. Ebben segít az A-vitamin, mely fontos szerepet játszik a nyálkahártyák épségében.
  5. Probiotikumok: ezek az élő mikroorganizmusok oly módon erősítik az immunrendszerünket, hogy normalizálják és stabilizálják a bélflórát, egy jól működő bélflórában pedig minden bevitt táplálék és táplálék-kiegészítő jobban fel tud szívódni.
  6. Grapefruitmag csepp: a vírus-, gomba- és baktériumölő hatásáról ismert grapefruitmag csepp egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, ugyanis kesernyés ízétől eltekintve számtalan pozitív hatással rendelkezik. Vásárláskor azonban figyeljünk oda, hogy ne olcsó, silány minőségű terméket vegyünk, mert annak viszont nem lesz meg a várt és kívánt hatása.
  7. Echinacea: a lángvörös kasvirág, bíbor kasvirág és piros kasvirág néven is futó gyógynövény szintén vírus-, gomba- és baktériumölő hatásáról híres. Ám míg a grapefruitmag cseppet lényegében állandóan lehet alkalmazni igény esetén, a kasvirág szedésében néha azért érdemes egy-egy kisebb szünetet tartani.
  8. Béta-glukán: ez a speciális vegyület bizonyos gombákban (pl. maiteke), a zabban és a sütőélesztőben is fellelhető, de persze kapszula formájában is kapható, hogy bárki alkalmazhassa immunrendszerének erősítésére.
  9. Cink: antioxidánsként központi szerepet játszik testünk védekező, ellenálló rendszerének működésében, így védelmet nyújthat a nátha- és influenzavírusok, továbbá más fertőzések ellen is.
  10. E-vitamin: az 1943-ban felfedezett E-vitamin szintén antioxidánst és szintén segítséget nyújthat immunrendszerünk erősítésében, ám azt érdemes róla tudni, hogy rendszeres pótlása szükséges, ugyanis más zsírban oldódó vitaminokkal ellentétben, a szervezetben csak rövid ideig raktározódik.
  11. Propolisz: a népi gyógyászat ősidők óta használja a propoliszt, mely egy olyan gyantás, ragacsos anyag, amelyet a méhek a kaptár védelmére gyűjtenek be. Mi is hasznosíthatjuk a propoliszt: rendszeres fogyasztásával javíthatunk az immunrendszerünk állapotán.