10 bevált praktika, ami jót tesz a szemednek

Sütő Gyöngyi
Írta: ,
10 bevált praktika, ami jót tesz a szemednek

Mi a teendőd, ha a szemizmaid elfáradnak, például azért, mert nem megfelelő a világítás, vagy sokat nézted a számítógép monitorját? Közreadunk néhány tippet!

1. Jó megvilágítás Ha a világítás nem megfelelő, a szemizmok hamar elfáradnak az erőltetéstől. Válts erősebb fényű lámpára! Nem kell, hogy vakítson, mert az is árthat a szemednek. A speciális fénycsövekből áradó fény hatása megfelel a nappali fény spektrumának.    2. Pislogás Amikor számítógép mellett ülünk, keveset pislogunk, ezért ilyenkor a szemünk nem kap elég nedvességet. Ha számítógéppel dolgozol, akkor ügyelj arra, hogy ne nézz egyfolytában, mereven előre, hanem időnként hordozd körbe a tekintetedet a helyiségben, és közben pislogj sokat!   3. Szemtorna A szemeknek változatosságra van szükségük. Időnként menj az ablakhoz, és nézz a messzi távolba, és közben rögzítsd a tekintetedet itt-ott, különböző pontokon. A közelre és távolra nézéssel, a tekinteted mozgatásával edzheted a szemizmaidat, amelyek a torna hatására ugyanúgy erősödnek, mint a test bármelyik izma.   4. Szemtakarás Ez a nagyon egyszerűen elvégezhető szemgyakorlat ellazítja a szemizmokat. Helyezkedj el kényelmesen, ülő helyzetben. Hagyd nyitva a szemeidet, és a tenyereddel takard el őket. A kezedet tartsd lazán, ne szorítsd a szemeidre! Az ujjaidat csukd össze, hogy lehetőleg ne szűrődjön át köztük a fény. Pár percig maradj így, és képzelj magad elé egy képet, a részleteivel együtt!    5. Friss levegő A légáramlat ‒ mint a huzat vagy a klímából áradó levegő ‒ ingerli a szemet. Inkább menj ki a szabadba, és ha teheted, sétálj is egyet! A cigaretta és az autók füstjét kerüld!   6. Masszírozás Meglepő, de a fül akupresszúrás pontjainak masszírozása segíti a szemizmok ellazulását. A fülcimpa közepét néhány percig nyomkodd meg erősen! 7. Napszemüveg Az erős napfény árt a szemnek, és az UV-sugárzás károsítja a retinát. Vásárolj magadnak egy jó napszemüveget, és hordd mindig, amikor süt a nap, és ne csak nyáron, hanem bármelyik évszakban.    8. Táplálkozás A C-vitamin és az E-vitamin táplálja a szemet, és óvja az egészségét. Magas C-vitamin tartalmú élelmiszerek a citrusfélék, a kivi, a paprika és a fejeskáposzta, E-vitamin pedig főleg a búzacsírában, a mandulában és az avokádóban fordul elő nagy mennyiségben. A cink is jót tesz a szemnek, ha tejtermékeket és májat fogyasztasz. A spenótot és a zellert szintén ajánljuk, a benne levő zeaxantin nevű anyag miatt.   9. Sok folyadék A szemnek szüksége van nedvességre, ezért igyál sok folyadékot. A szobanövények és a párologtatók növelik a szoba nedvességtartalmát.    10. Lazítás Az egész testre kiterjedő lazító gyakorlatok pozitív hatást fejtenek ki a szemre. Akinek fáradt a szeme, annak a teste is fáradt és feszült. Érdemes sokat mozogni, majd a fizikai fáradalmakat kipihenni, így a szellemi és lelki nyomás is enyhül, a szem izmai is ellazulnak. 
 

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!