Mindig a hasadra hízol? Ezek az ételek és összetevők tehetnek róla!

Szirák Viki
Írta: ,

Mindenkinek van olyan testrésze, ahol valamiért gyorsabban meglátszanak a plusz kilók, mint máshol. Ha neked is a hasad ez az érzékeny pont (ahogy még milliónyi embernek), úgy fontos tudnod, hogy az étkezésed hatalmas szerepet játszik ebben! Bizonyos ételektől ugyanis kifejezetten a hasadra kezdesz hízni, és ezt eltüntetni nem egyszerű feladat. Íme azok az összetevők, amiket egy időre mellőznöd kell, ha a laposabb has a célod.

Kevés dolog képes annyira hizlalni, mint a transzzsírok, amelyek ráadásul az egészségünkre is romboló hatással vannak. Veszélyesek a szívre nézve, tönkreteszik az ereket, lerakódásokat hoznak létre bennük, és szívinfarktust is okoznak, ezért kellene tisztában lenned azzal, miben és mekkora mértékben vannak jelen.

Pláne, hogy az Egészségügyi Világszervezet szerint a napi energiabevitelnek maximum(!) 1%-a állhat transzzsírokból.

Mindig olvasd el, az általad vásárolt termékekben található-e hidrogénezett vagy részben hidrogénezett olaj, növényi zsír, ugyanis ez arra utal, hogy transzzsírokat tartalmaz. És hogy mi az, amiben ez általában megtalálható? Természetesen márkától függ, de: leveskockákban, ropikban, kekszekben, croissant-okban, mélyhűtött pizzákban, margarinokban, csokoládékban, müzli szeletekben, péksüteményekben, egyes gyors éttermek ételeiben egyaránt jelen lehet. Sajnos a lista még itt sem ért véget, és sokan egyáltalán nincsenek tisztában ezek káros hatásaival. Mostantól mindig nézd meg, mit írnak a címkék, és lehetőleg minél inkább törekedj a transzzsírok kizárására

Imádjuk a tésztákat, rizses fogásokat, a fehér kenyérből készített isteni szendvicseket, de ha nem szeretnél hasra hízni, ezeket próbáld meg ritkábban fogyasztani, és lehetőség szerint ne vacsorára! Kutatások már sokszor bebizonyították, hogy ezek a finomított szénhidrátok könnyedén vezetnek hízáshoz, aminek nyomát elsősorban a hasadon érezheted, ráadásul csak rövidebb ideig telítenek el, ezért viszonylag hamar éhes leszel tőlük.

A legjobb megoldás, ha mindenből teljes kiörlésűre váltasz (kenyerek, tészták, rizsek tekintetében egyaránt), de akár néhány újdonságot is kipróbálhatsz.

A kuszkusz vagy éppen a bulgur rendkívül finomak, tökéletesen kiváltják a finomított szénhidrátos köreteket, de cserébe egészségesebbek, és segíthetik a diétádat is! Ha pedig időnként elcsábulnál, lehetőleg inkább az ebédidőben tedd!

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv