Mindig a hasadra hízol? Ezek az ételek és összetevők tehetnek róla!

Szirák Viki
Írta: ,

Mindenkinek van olyan testrésze, ahol valamiért gyorsabban meglátszanak a plusz kilók, mint máshol. Ha neked is a hasad ez az érzékeny pont (ahogy még milliónyi embernek), úgy fontos tudnod, hogy az étkezésed hatalmas szerepet játszik ebben! Bizonyos ételektől ugyanis kifejezetten a hasadra kezdesz hízni, és ezt eltüntetni nem egyszerű feladat. Íme azok az összetevők, amiket egy időre mellőznöd kell, ha a laposabb has a célod.

A cukor az egyik legnagyobb probléma a hízás terén. És most nem csak a csokoládékról és süteményekről beszélünk. Van, amiről kevésbé köztudott tény, hogy rendkívül cukros. Ebbe a kategóriába tartoznak például a különböző üdítőitalok, amelyek cukor- vagy fruktóztartalma hatalmas, és van, hogy egy nagyobb pohárnyi felér egy tábla csokoládé elfogyasztásával. De ott vannak a lekvárok, amelyekről automatikusan azt gondoljuk, hogy tele vannak gyümölcsökkel, közben pedig van, amelyiknek 60%-a édesítőszerekből áll. És akkor még a sokszor egészségesnek hitt müzliszeletekről, gabonapelyhekről nem is beszéltünk.

Hogy kivédd ezeket a "csapdákat", mostantól mindig nézd meg az összetevők listáját.

Meglepődnél, de hatalmas különbségek lehetnek üdítők vagy müzlik között, és óriásit számít, hogy legalább itt megpróbálj lefaragni a felesleges cukorbevitelből. Pláne, hogy az Egészségügyi Világszervezet szerint napi 50 gramm cukornál többet nem kellene fogyasztanunk. Vajon te határon belül vagy? Holnap számold össze, reggeltől estig hány grammot viszel be, majd tervezd meg azt is, hol faragsz le belőle!

Sokan felteszik a kérdést: mitől olyan rossz a hamburger, ha amúgy zsemléből, húsból és zöldségekből áll össze? De ugyanez a kérdés a hot-dogoknál is felmerülhet. Dietetikusok szerint ilyenkor az egyensúllyal van a probléma!

Egy hamburger és a hozzá tartozó sült krumpli ugyanis nagyon magas zsírtartalommal rendelkezik, és ezt nem tudja egyensúlyba hozni az a kevés zöldség, ami benne van.

Azaz egyetlen étkezéssel lényegesen több zsírt juttatsz a testedbe, mint ásványi anyagot és vitamint, ami ha minden alkalommal igaz rád, hosszú távon hízáshoz vezet, majd egészségügyi problémák kialakulásához is. Nem arról van szó, hogy mostantól nem ehetsz ilyen finomságokat, de fontos lenne odafigyelni, hogy ezt mindig egyensúlyba hozd. Kérj salátát a hamburger mellé, vagy legalább egy ilyen ebéd után a vacsorád álljon vitamindús összetevőkből. Ha ezt sikerült kialakítanod, elkerülheted a hasi hízást is!

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba