Ebből tudhatod, hogy ideje gyökeresen megváltoztatnod az életmódodat

Írta: ,

Az életmódváltásnak manapság kulcsszerep jut, legalábbis folyton hasznos tippekbe, tanácsokba botlunk. De vajon mikor kell ezeket megfogadnod? Mikor és miért érdemes változtatnod az életviteleden? Olvass tovább és kiderül! 

Korodhoz nem illő betegségeid vannak

1/5 Korodhoz nem illő betegségeid vannak

Persze, az az ideális, ha az ember lánya sosem küzd betegségekkel, de ez a tökéletes helyzet nem éppen általános.

Más kérdés, mennyire intő jel, ha olyan tüneteket tapasztalsz magadon, ami a korodhoz egyáltalán nem illik, sőt úgy véled, hogy még nagyon fiatal vagy hozzájuk.

A cukorbetegség, a magas vérnyomás, vagy bármilyen szív- és érrendszeri probléma korábban a nagyszülők problémája volt, ezzel szemben napjainkban már a gyerekek is számolhatnak ezekkel a komoly betegségekkel. Sajnálatos tény, hogy ez így alakult, de lehet és kell is tenni ellene.

Az idejekorán fellépő tünetek később sem feltétlenül javulnak, sokkal inkább romlanak, és olyan dolgokat lehetetleníthetnek el, mint a gondtalan, boldog élet, vagy éppen a teherbe esés, az egészséges önbizalom megtartása.

Nehezedre esnek a hétköznapi dolgok

2/5 Nehezedre esnek a hétköznapi dolgok

Ha valamilyen betegséggel küzdesz – legyen szó belső szervi problémáról, vagy éppen ízületi bántalmakról – akkor jó eséllyel nehezedre fognak esni a hétköznapi dolgok.

Fokozott testsúlygyarapodás esetén pedig a problémák is egyre jelentősebbek lesznek.

Nehezen fogsz tudni lépcsőzni, pillanatok alatt kifáradsz, eszedbe sem jut, hogy olyan programon részt vegyél, amin mozognod kell.

Mindenhova autóval, vagy tömegközlekedéssel mész, a lépcsőt liftre cseréled, ám ezekkel a praktikusnak tűnő intézkedésekkel alapjaiban nehezíted meg a saját dolgodat.

Intő jel, ha a programokon azért nem veszel részt, mert előre magad elé vetíted a lehetőségeket, és természetesen mindig arcpirongató, a csapatot visszahúzó szituációban látod a közeljövődet.

Sokszor kerülsz megalázó helyzetbe

3/5 Sokszor kerülsz megalázó helyzetbe

Manapság a vékony, sportos testalkat sokkal inkább elfogadottabb, mint a telt vonalak, kivéve, ha az a bizonyos plusz a legkívánatosabb helyekre kerül.

Mérgelődhetünk emiatt, okolhatjuk a körülményeket, akkor is tény, hogy az egészséges testsúly messze nem csak divat kérdése. Mindazonáltal gyakori, hogy a túlsúlyos embereket kicsúfolják, vagy, hogy nap mint nap megalázó helyzetekbe kerülnek, pedig a lelki terrort senki sem érdemli meg.

Persze ez valószínűleg téged sem vigasztal, ha az összes ülésen, széken kényelmetlenül ücsörögsz, vagy senki nem akar a közeledbe kerülni nyáron, mert a testsúlyodból adódóan jobban izzadsz.

Ha gyakran kerülsz kínos, megalázó helyzetbe, akkor az garantáltan annak a jele, hogy ideje az életmódodon és a hozzáállásodon változtatnod (ez sokkal könnyebb, mint másokra észérvekkel hatni).

Inkább otthon maradsz

4/5 Inkább otthon maradsz

Ha valaha vidám és társaságkedvelő ember voltál, akkor valószínűleg sosem leszel olyan, aki örökké otthon ülne és a tévét, vagy az internetet bámulná.

Amennyiben így alakult, és ezt a hozzáállást a testsúlyodból, alkatodból eredő önbizalomhiányodra vezetheted vissza, akkor nagyon gyorsan változtatnod kell.

Az evészavarral és az ebből adódó problémás önértékeléssel küzdők egyik tipikus „tünete” a társaság mellőzése. Mivel őket eleve túl sok atrocitás, megaláztatás éri (lásd előző pont), szeretnék minimálisra csökkenteni a lehetőséget a gúnyolódásra.

Ennek nyomán a te tested is börtönné válhat, az evés pedig az egyetlen vigasztalássá: máris kialakult az ördögi kör, amiből csak őrült nehezen és nagyon komoly testi-lelki változtatások segítségével tudsz majd kimászni.

További árulkodó tünetek

5/5 További árulkodó tünetek

A korábbi példák meglehetősen egyértelműek és jelentős túlsúlyra, még jelentősebb önbizalomhiányra utalhatnak. Emellett akadnak olyan tények is, amik szintén arra utalnak, hogy ideje megreformálnod az életmódodat.

Ilyen, ha még heti rendszerességgel sem sportolsz semmit, sőt a gyaloglást is messzire kerülöd. Gyakran eszel gyorsétteremben, sokat iszol szénsavas üdítőket, miközben a zöldségek és a gyümölcsök csaknem tiltólistásak nálad.

Rendszertelenül étkezel, egyszer teletömöd magadat, máskor éhezel, ráadásul sokat idegeskedsz, stresszelsz. Az átlagosnál több narancsbőröd van, a hízások, fogyások végett pedig már a striákat is felfedezted magadon.

Ha pedig dohányzol, bármilyen drogot használsz, vagy gyakran fogyasztasz alkoholt, akkor ne is gondolkozz az életmódváltás lehetőségén - azonnal vágj bele.