8 bélműködést segítő étel, a reggeli kávén túl

Nagy Niki
Írta: ,
8 bélműködést segítő étel, a reggeli kávén túl

Kép forrása: Alleksana/pexels.com

A székrekedést rengeteg minden okozhatja, többek között komolyabb betegségek is – ha viszont tisztában vagy vele, hogy nincs semmi igazi baj, egyszerűen csak nem indul meg, aminek meg kellene, és a reggeli kávé sem segít, akkor érdemes az alábbiakkal is próbálkozni. A nem betegséget érintő szorulás leggyakrabban arra vezethető vissza, hogy keveset iszol, és/vagy nem fogyasztasz elegendő rostot a mindennapokban. A legjobb az, ha az ilyen problémákat nem gyógyszerekkel vagy egyéb „csodaszerekkel” akarod megoldani, hanem egyszerűen változtatsz az étkezési szokásaidon, és többet iktatsz be minden nap az alábbi élelmiszerekből.

Nem véletlen, hogy a szilvát már nagyon régóta hashajtó hatásával együtt ismerik, az aszalt változatban pedig még több a rost, mint a gyümölcsben.

A szilva ezen kívül tartalmaz egy szorbit nevű vegyületet is, ami ahhoz járul hozzá, hogy a széklet felpuhuljon, és könnyebben menjen keresztül az egész testen.

Ha még többet szeretnél kihozni az aszalt szilváidból, éjszakára tedd őket vízbe, és áztasd reggelig.

Bár a Közép- és Dél-Amerikaiak sokáig a spanyol zsálya leghaszontalanabb részének hitték, a nyugati világ felfedezte, hogy rostban és vitaminokban gazdag, azóta pedig szuperkajaként fut.

A megfelelő mennyiségű (napi egy-két evőkanál) chia segíthet az emésztésben, mivel szintén rengeteg rostot tartalmaz.

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!