Mindig frissen! Nagy magyar piaci körkép januártól decemberig

Írta: ,

Mindig szezonális gyümölcsöket és zöldségeket vásárolj!” – hangzik el sokszor. De miért is fontos ez? A frissen vásárolt idényzöldségek és -gyümölcsök nem csak finomabbak, mint beszállított társaik, de vitamin- és tápanyagtartalmuk is jóval nagyobb. Kevesebb növényvédő szer éri őket, kevesebbet utaznak, és legtöbbször olcsóbbak is… kell ennél több érv?

Január Kép forrása: abeautifulplate.com

Januárban kint még cudar az idő, a nap is ritkán bújik elő a vastag felhőtakaró alól, így ebben az időszakban különösen fontos a megfelelő vitaminbevitel.

Az ilyenkor termő friss brokkoliban vagy káposztában sok-sok C-vitamin, a céklában pedig sok A- és B-vitamin van, de a fekete retekről se feledkezz meg, ami egy antioxidánsokkal teli csodazöldség!

Ha gyümölcsről van szó, ilyenkor almát, körtét vagy birsalmát érdemes fogyasztanod, hiszen ezek a déligyümölcsökkel ellentétben itthon teremnek.

Bár a mandula és a dió szinte egész évben elérhető, magas biotin- és F-vitamin-tartalmuk, illetve a bőrre gyakorolt pozitív hatásuk miatt tél végén mindenképp érdemes belőlük legalább naponta 1-2 szemmel fogyasztanod.

Emellett tankolj fel még sütőtökből és egyéb tökfélékből is, hiszen ezek gazdagok B-vitaminban, vasban és kalciumban, így biztosan feltöltik a vitaminra éhező szervezeted.