Hűsítő ételek a kánikula ellen

Írta: ,

A forró nyári napokon sokszor kétségbeesetten vágyunk valamilyen hűsítő finomságra, mely enyhülést hoz a kánikulában. Ilyenkor azonban nem csak arra érdemes odafigyelned, hogy mit iszol, hanem arra is, hogy milyen ételek kerülnek a tányérodra. A most következő hűsítő ételek segítenek, hogy energikus maradj a meleg ellenére is!

Görögdinnye Kép forrása: the36thavenue.com

1/5 Görögdinnye

Kétségtelen, hogy a görögdinnye a nyár egyik kedvenc gyümölcse, ami nem csak finom, hanem rendkívül egészséges is! A gyümölcs több mint 90 százalékát víz alkotja, melynek köszönhetően segít pótolni a napi folyadékszükségletünket a nagy melegben. Kitűnő vízhajtó és vesetisztító. Gazdag tápanyag- és vitaminforrás, nagy mennyiségben tartalmaz A- és C-vitamint, valamint antioxidánsokat, melyek hatásos fegyvert jelenthetnek a daganatos megbetegedések, illetve a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében.

A gyümölcsöt azonban nem csupán önmagában fogyaszthatod! Készíthetsz belőle salátát, vagy felhasználhatod akár a reggeli smoothie-hoz is! Turmixold össze a kimagozott dinnyét, egy kevés barnacukorral, és fél deciliter citromos vízzel, majd végül adj hozzá zúzott jeget!

Citrus gyümölcsök Kép forrása: vegetarianventures.com

2/5 Citrus gyümölcsök

A citrusfélék, beleértve a narancsot, a citromot, a grapefruitot, és a lime-ot is, a legjobb hűsítő ételek közé tartoznak. Az említett gyümölcsökkel nem csak az egészségedet, de a szépségedet is megőrizheted!

A citrusféléket gyakran emlegetik szuperételként, a bennük lévő fitonutriensek ugyanis antioxidánsként funkcionálnak, és rákmegelőző tulajdonsággal bírnak. C-vitamin tartalmuknak köszönhetően segítik az emésztést, és erősítik az immunrendszert.

A citrom leve felfrissíti és élénkíti a bőrt, többek között kiválóan használható akár pattanások ellen is! Ha szeretnéd maximalizálni a citrom jótékony hatását, kezd a napodat egy pohár hideg citromos vízzel, mely nem csak kiváló szomjoltó, de elnyomja az éhségérzetet is, ezáltal megkönnyíti a diétát!

Uborka

3/5 Uborka

Az uborka szintén magas víztartalmú étel, frissítő hatásának köszönhetően kiváló nyári csemege lehet. Gyógyító ereje régóta ismert. Vízhajtó tulajdonságának hála segít megtisztítani a testet a méreganyagoktól, emellett rendkívül alacsony a kalóriatartalma, és csupán minimális mennyiségű cukor, szénhidrát és zsír található benne.

Gazdag B-vitaminban, foszforban, kalciumban, cinkben és egyéb ásványi anyagokban. A mindennapok során a bőrápolásban is hasznát veheted! Az uborkalé üdébbé varázsolja a bőrödet, és késleltetheti a ráncosodást.

Menta Kép forrása: abeautifulplate.com

4/5 Menta

A menta és a borsmenta hűsítő és pihentető hatással bír, élénk aromája segíthet elűzni a fáradtságot a nagy melegben. A friss menta amellett, hogy kulcsfontosságú vitaminokkal és ásványi anyagokkal látja el a testedet, kiváló rost- és antioxidáns forrás.

Nagyszerű eszközt jelenthet, ha emésztési problémákkal küzdesz, de menstruációs görcsoldóként is megállja a helyét. Hűsítő hatása miatt előszeretettel használják gyulladáscsökkentő krémekhez, kenőcsökhöz is. Tegyél egy pohár citromos vízbe mentaleveleket, vagy készíts otthon ízletes borsmentateát!

Paradicsom Kép forrása: thefirstmess.com

5/5 Paradicsom

A paradicsomnak most van a szezonja, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen rendkívül egészséges. Nagy mennyiségben tartalmaz vizet, és antioxidáns hatású likopint, emellett gazdag E-vitaminban, cinkben, és vérnyomáscsökkentő káliumban. Jó hatással van az immunrendszerre és a májra, a benne lévő kalciumnak, illetve K-vitaminnak köszönhetően segíthet megőrizni a csontok egészségét.

A nyár kedvence a levesek közül minden kétséget kizáróan a gazpacho, melynek alapja a paradicsom, de nagy mennyiségben tartalmaz más ízletes zöldségeket is. Könnyű, finom és tápláló, ebédre és vacsorára is kiváló lehet!