A téli nassolás jegyében – Mennyei gyümölcsös finomságok

Írta: ,

Télen jóval nehezebb pótolni a vitaminokat és ásványi anyagokat, legalábbis természetes formában. Vagy mégsem? Mutatunk néhány izgalmas, gyümölcsös nassolnivalót, amik garantáltan új színt visznek az étkezésedbe, mégpedig egészséges formában!

Gyümölcsös krémtúrók Kép forrása: iowagirleats.com

1/5 Gyümölcsös krémtúrók

A fehérjék egészséges és alakbarát pótlására kiváló lehetőséget kínálnak a különböző krémtúrók – sajnos többnyire nem azok, amiket a boltokban készen megvehetsz.

De ne aggódj, pár pillanat alatt csodás desszertet készíthetsz otthon, az ízeket pedig kedved szerint variálhatod!

Ehhez a desszerthez keverj össze néhány evőkanál túrót natúr joghurttal (minél több a joghurt, annál krémesebb lesz a nasi). Ízesítsd mézzel, vagy ha diétázol, nyírfacukorral, cukorhelyettesítőkkel. Jöhet a gyümölcs! Ez lehet friss, szezonális finomság, vagy a fagyasztóból kiengedett, levétől megszabadított gyümölcs. Dzsemet is használhatsz az ízesítéshez, de a mazsoláról sem kell lemondanod.

2/5 Gyümölcsleves melegen

Bár a gyümölcsleveseket tipikus nyári ételnek tartjuk, ezek az isteni finomságok télen is megállják a helyüket. Könnyen variálhatók a különböző szezonális gyümölcsökkel, tehát nem kell aggódnod amiatt, hogy túlságosan alacsony lesz a vitamintartalmuk.

Ha tettél el befőtteket, vagy fagyasztottál le gyümölcsöket, akkor itt az ideje, hogy elővedd őket, de az alapot természetesen kipótolhatod frissen vásárolt változatokkal is.

Az elkészítést illetően a gyümölcslevest sűrítheted egészséges keményítőkkel (pl. nyílgyökérliszttel), vagy akár pudingporral, pépesített gyümölccsel. Ne feledkezz meg az ízesítőkről sem, használj bátran fahéjat és szegfűszeget!

Összeragasztott finomságok Kép forrása: rachelschultz.com

3/5 Összeragasztott finomságok

Egészséges, de nem kalóriaszegény az alábbi nassolnivaló, ezért jobban jársz, ha egyszerre nem csinálsz belőle túl sokat – ellenállni úgysem bírsz majd neki.

Néhány aszalt gyümölcsöt és ízesítetlen magvat vágj kisebb darabokra, törd kicsit össze őket, majd forgasd össze egy edényben. Ezután olvassz fel gőz fölött magas kakaótartalmú étcsokoládét, majd öntsd az egészet a magos, gyümölcsös keverékre. Ha a csoki mindenhol ellepte az egyveleget, kanál segítségével készíts kicsi, lapos halmokat egy zsírpapírral bélelt tepsire. Néhány órára tedd be a hűtődbe, és máris elkészült a saját gyümölcsös, magos csokitallérod.

Gyümölcsös sangria Kép forrása: flavourandsavour.com

4/5 Gyümölcsös sangria

Csajos estékre tökéletes választás a gyümölcsös sangria, de ezt a finomságot természetesen alkohol nélkül is elkészítheted, így a délutáni nassolnivalódat szintén könnyen kiválthatod. A hasznot egyúttal megduplázod, hiszen egyszerre gondoskodsz a vitamin- és rostpótlásról, valamint a kellő mennyiségű folyadékról.

A variációk tárháza végtelen, de ha ügyelsz az alakodra, alap gyanánt cukormentes teát, vagy hígított gyümölcslevet válassz. Forrald fel az italt, fűszerezd citrommal, fahéjjal, szegfűszeggel, mézzel, majd ha kezd kihűlni, szórd bele a megtisztított, felvágott gyümölcsöket. Hagyd néhány órát, vagy akár egy-két napot állni, és már kezdheted is a nassolást!

Sült gyümölcsök Kép forrása: lecremedelacrumb.com

5/5 Sült gyümölcsök

Tökéletes téli nassolnivalóknak számítanak a különféle sült gyümölcsök, akár önmagukban, akár ízesítve fogyasztod őket. Legismertebb közülük a sült alma, de télen a körtével és az ananásszal is érdemes próbát tenned.

Az örök klasszikus elkészítése szerencsére rendkívül egyszerű: miután alaposan megmostad, távolítsd el az alma maghéját (ha úgy könnyebben megy, akár félbe is vághatod a gyümölcsöt).

Ezután tölts a magház helyére dióval összekevert sárgabarackdzsemet, majd kb. negyed óra, húsz perc alatt a sütőben süsd készre az aprócska csomagokat.

Az almát megszórhatod őrölt fahéjjal, esetleg, ha nagyon érett, citromlével is meglocsolhatod.