A gesztenye 5 jótékony hatása – külsőleg és belsőleg is!

Írta: ,

Végre itt a gesztenyeszezon! Irány a természet, és gyűjts belőle egy szép nagy marékkal, hiszen amellett, hogy isteni fogások készíthetőek belőle, az egészségedre, de még a szépségedre is szuper hatással van! 

Téli vitaminforrás Kép forrása: peperoniepatate.com

A gesztenye kitűnő vitaminforrás a téli időszakban, amikor különösen fontos a megfelelő nyomelemek és ásványi anyagok bejuttatása a szervezetünkbe.

B-, C-, E-vitamint, vasat, foszfort, rezet, káliumot és magnéziumot is tartalmaz, valamint megtalálható benne az összes fontos antioxidáns.

Tökéletes görcsoldó, továbbá erősíti és javítja az érfalak rugalmasságát. A hab a tortán pedig az, hogy a narancsbőr eltüntetésében is segíthet!

Bár esti nasi gyanánt nem javasoljuk a gesztenyét, reggelire azonban tökéletes energiaforrás lehet. Kalóriatartalma nem túl magas, 100 g gesztenyében 210 kalória van, viszont szénhidráttartalma miatt nem tanácsos a késői órákban fogyasztani.

Remek paleo palacsinta készíthető belőle: ehhez verj fel 2 tojást, főzz meg kb. 100 g gesztenyét (vagy vegyél előrecsomagolt főtt gesztenyét), majd passzírozd le villával, végül keverd össze a tojással, és kevés kókuszolajon süsd ki a palacsintákat. Fahéjjal, vagy egy kis cukormentes lekvárral ízesítsd, és kész is a tápláló paleo reggelid!

Ezzel biztos, hogy kellő energiád lesz délig!