5 őszi szuperétel, mellyel egészségesre eheted magad

Írta: ,

Bár az egészséges táplálkozás némileg nehezebbnek tűnhet az őszi-téli időszakban, valójában a hideg évszakok is számtalan ízletes, vitaminban és ásványi anyagban gazdag hozzávalót kínálnak, melyekkel színesebbé tehetjük étkezéseinket. Nem mindegy azonban, hogyan tálaljuk őket! Némi kreativitással isteni fogásokat készíthetünk az idényzöldségekből, illetve -gyümölcsökből. Íme néhány jótékony szuperétel, melyet érdemes nagyobb mennyiségben fogyasztanod a hidegben!

Gránátalma Kép forrása: ourfoodstories.com

A gránátalmához számtalan legenda és hiedelem kötődik. Egyes kultúrákban a szerelem és a termékenység szimbóluma, az ókori görögök pedig egyszerűen csak Aphrodité szent gyümölcseként emlegették. Ugyanakkor a gránátalma jótékony egészségügyi előnyei sem elhanyagolhatóak. Egyes tanulmányok szerint csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, gazdag antioxidánsokban, emellett kiváló K- és C-vitamin-forrás.

Reggelire fogyaszthatod joghurttal, de készíthetsz belőle akár salátát is, ha körtével, rukkolával, esetleg kecskesajttal kombinálod! Persze fogyaszthatod desszertként és önmagában is. A gránátalmás pohárkémhez pedig nem kell más, csupán egy kis mascarpone, tejszín, porcukor és citromlé.

Kelkáposzta Kép forrása: eatwell101.com

A kelkáposzta vitamin és ásványi anyag tartalmának köszönhetően manapság az egyik legfelkapottabb szuperétel. A jó hír az, hogy az ősszel együtt kezdetét vette a kelkáposzta szezon is!

Ennek a különleges zöldségnek a rendszeres fogyasztásával kielégíthető szervezetünk A-, C- és K-vitamin igénye, antioxidáns és gyulladás gátló tulajdonságának hála pedig csökkenthető bizonyos szív- és daganatos betegségek kialakulásának kockázata.

A sokoldalú kelkáposztát számtalan módon elkészítheted. Pirított formában remek köret, de készíthetsz belőle főzeléket is. Ha unod a hétköznapi kelkáposzta főzeléket, dobd fel egy kis curry-vel és tejszínnel!