4 szuperfinom étel lila káposztával

Írta: ,

A lila káposzta egy igazi szuperzöldség, hiszen nem csak a színe csodálatos, de vitaminokban és egyéb hasznos tápanyagokban is gazdag. Tele van ugyanis A-, B-, C- és U-vitaminnal, kalciummal, vassal, jóddal, foszforral és még sorolhatnánk. Ha ez nem győzött meg, akkor olvass tovább a csodálatos receptekért!

1. Tavaszi tekercsek

Mindent imádunk, amiben friss zöldségek vannak, főleg akkor, amikor egy igazi thai tekercsről van szó... vagy inkább kettőről, na jó, háromról – mert hidd el, úgysem fogod tudni abbahagyni, annyira finom lesz! Mivel a lila káposzta legértékesebb vitaminjait nyers formában őrzi meg, ezért egy igazi vitaminbomba lesz ez a tekercses étel, akár ebédre vagy vacsorára fogod elfogyasztani!

Hozzávalók:

4 db rizslap, egy fél fej apró darabokra vágott lila káposzta, néhány levél savanyú káposzta, 1-2 fej mogyoróhagyma, néhány fej koktélparadicsom, kb. 10 dkg pirított mogyoró, 1 gerezd zúzott fokhagyma, néhány evőkanál mogyoróvaj, 1 evőkanál szójaszósz, 1 evőkanál barna cukor, friss gyömbér, koriander, lime.

Elkészítés:

Áztasd be a rizslapokat, majd tedd félre őket. Vágd apró darabokra az összes zöldséget, majd a kissé megmelegített mogyoróvajból, a szójaszószból, a barna cukorból, a lime kifacsart levéből és a gyömbérből készítsd el a szószt.

A zöldségeket állítsd össze egy nagy tálban, majd kanalazz rájuk egy kis szószt és hintsd meg korianderrel. Így megvan minden hozzávaló, a rizslapok, a zöldségek és a szósz. Vegyél egy rizslapot, halmozz rá egy adag zöldséget, majd óvatosan tekerd fel. Ezt ismételd addig, amíg van hozzávaló, ha megvagy, akkor kezdődhet a mártogatás. Imádni fogod!