Így szabadíthatod fel a szexuális energiádat

Írta: ,

Kívánod, de mikor végre összebújhatnátok, már úgy érzed, nincs is kedved hozzá? Alacsony a libidód, pedig szíved szerint gyakrabban élveznéd a testi szerelmet? Lehet, hogy éppen ezek a tippek fognak hozzásegíteni ahhoz, hogy ismét szabadjára engedhesd a szexuális energiáidat!

Aludj többet!

A nyugati kultúrában azt mondjuk, majd alszom, ha a föld alatt leszek, és úgy teszünk, mintha önmagunk agyonhajszolásával közelebb kerülnénk a boldogsághoz. Pedig a pihenésre, regenerálódásra szükséged van ahhoz, hogy meg tudd élni a jó dolgokat.

A szexualitás például olyasmi, amihez elengedhetetlen a test és lélek egyensúlya, és a kimerült, végletekig hajszolt test nem fogja jelezni neked, hogy igényt tart erre a földi örömre, hiszen csak a túlélésre maradt ereje. Arról nem beszélve, hogy az elégséges alvásnak a kiegyensúlyozott hormonháztartásban is megkerülhetetlen szerepe van. Figyelj 30 napon keresztül arra, hogy többet, elegendőt aludj, és meg fogod látni a változást nem csak az életkedvedben, a libidódban is!

Hasi légzés

A hasi légzés egy olyan képesség, aminek újszülöttként mindannyian birtokában vagyunk, de a legtöbben később elfelejtjük azt. Pedig nem csak az énekléskor, nyilvános beszédkor, meditációkor segít.

A hasi légzés elsajátítása stimulálja a paraszimpatikus idegrendszert, ösztönzi a relaxációs választ, javítja az emésztést és táplálja a szexuális vitalitást.

A legjobb pedig az benne, hogy bárki megtanulhatja. Feküdj a hátadra és helyezz egy könyvet a hasadra, éppen a köldököd alá. Lélegezz természetesen, de figyelj rá, hogy a levegő a hasadba érkezzen, és megemelkedjen a könyv. A vállaid, a nyakad közben végig maradjon laza, ne feszítsd meg, ne húzd fel őket. A hasi légzés akár néhány napnyi gyakorlás után is újra természetessé válhat.

Menj el érte!

Meglepőnek tűnhet, de néha már egy kis gyaloglás is meghozza a kedvet a lepedőakrobatikához. Azt mondják, hogy egy egészséges embernek naponta 10 ezer lépést kellene megtennie, ehhez képest, ha nem figyelsz rá külön oda, és nem élsz különösebben aktív életet, akkor ez nagy valószínűséggel a 2 ezerhez van közelebb.

Akár az okostelefonodra is tölthetsz le olyan alkalmazást, ami segít számolni a lépéseidet, az aktívabb életmód pedig segít feloldani azt a sok, lerakódott stresszt és nyomást, ami a gátakat képezi a szexuális energiáid előtt. Ráadásul még jobban is fogsz aludni tőle!


Forrás: boggy22/depositphotos.com

Önkielégítés

Evés közben jön meg az étvágy – mondják, és nem kevésbé igaz ez a szexre is. A taoisták szerint a rendszeres örömszerzés segíthet beindítani a szexuális energiák áramlását, a blokkok esetleg könnyebben oldódnak fel, amikor egyedül vagy, ha pedig már újraindult az „áramlás”, partnerrel is könnyebben fog menni a dolog.

Szintén a taoista nézet tartja azt is, hogy a férfiaknak érdemes csínján bánni önmaguk kényeztetésével: az izgatás akár minden nap is mehet, az orgazmusig viszont nem érdemes minden nap eljutni, mert ettől kimerülnek az energiáik.

A nők számára azonban az orgazmus töltődést, plusz energiát jelent, így számukra nincs ilyen korlátozás, ők akár minden alkalommal a csúcsig is juttathatják magukat.

Guggolás

Próbálj ki olyan jógagyakorlatokat, vagy akár építs a fitneszprogramodba olyan lépéseket, amelyeknél guggolnod kell. Ez a testhelyzet a keleti tanok szerint megnyitja a medencék energiáját, masszírozza a belső szerveket és jó hatással van a hormonháztartásra. A szakértők szerint, ha ülőmunkát végzel, akár óránként is érdemes egy kis szünetet tartani, és elvégezni néhány guggoló gyakorlatot, hogy alsóbb testtájaid vérkeringése helyreálljon.