5 mennyei tavaszi saláta, ha könnyed fogásokra vágysz

Berényi Nóri
Írta: ,
5 mennyei tavaszi saláta, ha könnyed fogásokra vágysz

Kép forrása: unsplash

Furcsa, mert bár a tökéletes "beach body" elvileg télen készül, viszont a nyár ad alkalmat arra, hogy a legegészségesebben étkezzünk és, hogy könnyedebb fogásokat állítsunk össze. Sok embertől hallom, hogy nyáron sokkal könnyebben tudnak fogyni, mint télen, ami nem is csoda, hiszen a szervezetünk ilyenkor tényleg megelégszik egy finom, lightos salátával. Amihez adjuk is az ötleteket.

Nyáron szomjazunk a gyümölcsökre, ez főként víz és cukortartalmuk miatt van, így a nagy melegben jó egy ilyen reggelivel indítani a napodat. Ha esetleg diétázol, vagy cukorbeteg vagy, akkor persze nem ajánlott a hét minden napján ezt fogyasztani, de mértékkel igazi vitaminbomba a szervezeted számára.

Szelj fel egy banánt, fél almát, jöhet néhány bogyós gyümölcs, ezeket öntsd le natúr joghurttal és próbáld kivárni, míg elkészül. Nyáron banán helyett lehet dinnye is az alap, mivel magas cukortartalmának köszönhetően, ez is szépen feltölt energiával, ráadásul rengeteg értékes vitamin található benne.

Mi nem javasoljuk, hogy akár mézzel, vagy cukorral tovább édesítsd a salidat, helyettük próbáld meg élvezni a gyümölcsök természetes, édes ízét. Szórd meg egy kis fahéjjal, kókuszreszelékkel és mi garantáljuk, hogy délig simán kibírod nassolás nélkül.

Tésztasali Kép forrása: pexels.com

Ha szeretnél több zöldséget fogyasztani, viszont annyira nem rajongsz a salátákért, akkor ez a recept most neked szól. Ennek a salátának a tészta az alapja, amit ízlés szerint, bármilyen tésztából készíthetsz attól függően, hogy miként táplálkozol.

Nem kell a kalóriáktól tartanod, mert ebből csak néhány dekát használunk fel, hiszen a zöldségek fogják igazán növelni a porciónk térfogatát.

Tehát, ha lefőzted a tésztát, vedd elő kedvenc wok serpenyődet és locsold meg egy kis olívaolajjal, vagy kókuszzsírral. Ezután vágd apróra a zöldségeket, ami lehet sárgarépa, padlizsán, cukkini, paprika, és öntsd bele a serpenyőbe. Ne feledd, most nem pároljuk, csak pirítjuk a zöldségeket. Pár perc elegendő ehhez, majd mikor már kellőképp megpirultak, összekeverheted a kifőtt tésztával.

Érdemes még egy kis olajat is locsolni rá, ettől sokkal lágyabb lesz az íze és nem lesz száraz a tészta. Friss petrezselyemmel és szezámmaggal megszórva, már tálalhatod is.